Ga naar inhoud
  • 0

Klik in portaal laat "ghost" na. "Truukjes" werken niet...(?)


Gido_

Vraag

- Ik heb op een vorig record in dit portaal op de 2e rij geklikt

- Zonder iets anders te doen, ga ik naar een volgend record en er hangt nu een "waas" over rij 2

n6AiGLP.png

Dit ijkt een native functie om aan te geven waar ik geklikt heb, maar kan je dit wegkrijgen...?

- Het gaat wél weg als ik even naast het portaal klik

- Ik krijg het niet weg met een Refresh script step

- Ik heb goed alle In Focus en Pressed states nagekeken van veld én portaal (allemaal op "none")

- Ik vroeg me af of dit verband hield,, maar mijn implementatie hielp ook niks (www.clickworks.eu/filemaker-refresh-en-conditional-formatting)
(Ik herinner me vaag een gelijkaardige truuk uit een nog verder verleden waarbij het veld in de layout moest staan, en volledig op de bodem)

Zijn er truukjes die wél werken in FM 12?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt idd een kanshebber, maar staat er nog niet in FM 12...  Is er mss gekomen door klachten zoals deze? ;-)

Het rare is, op het originele record valt het eigenlijk niet op bij mij (dus nutteloos), maar wél op een ander record.

aangepast door Gido_
Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, dit is in FM12 niet beschikbaar.?

Het punt is dat je in de betreffende portaalrij blijft hangen, een klik erbuiten lost het probleem op. Daaruit maak ik op dat het met een commit in het script dat draait wanneer je op het volgende record komt dit opgelost moet zijn. Ik weet alleen niet hoe jouw oplossing op dat gebied precies in elkaar zit, dus is het een beetje gissen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...