Ga naar inhoud

Bestandsnaam bij een OLE object


Aanbevolen berichten

Beste FM Collega's,

Ik heb een project waarbij ik een oude (zelfgemaakte) FP7 database moet ombouwen naar de laatste technologie. In de oude database zitten een aantal container velden, waarin documenten zijn opgeslagen met 'insert object' (rechter muisknop). Deze bestanden zijn beschikbaar op een fileserver, maar ik moet wel de bestandsnaam kunnen recupereren. Dan kan ik (gescript) de documenten terug importeren en door FileMaker op de server laten bewaren. Heeft iemand een idee hoe ik de bestandsnamen van een ingevoegd object ik een (tekst-)veld kan zetten ?

 

Oude situatie: W10 Pro, FM10, Database is single user, staat op een FileServer, samen met de geïmporteerde documenten.

Nieuwe situatie: W10 Pro, FM16, FMS16

 

Groetjes,

Philip.

Link naar reactie

Geen succes. Het enige wat ik te weten kom is dat het een Windows OLE object is. Andere info krijg ik niet te pakken. Bij het converteren naar FMP12 formaat is geen info meer beschikbaar, en werkt ook OLE niet meer. In FileMaker 11 werken sommige van de links wel nog, maar de FileNaam kan ik niet in een veld krijgen. Manueel meer dan 3000 files opzoeken en terug importeren is niet direct een optie.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...