Jump to content
  • 0

Zoekopdracht met een list calculatie

martindes

Question

Posted

Ik zou graag willen weten of je een zoekopdracht kan uitvoeren met een list calculatie.

Ik zoek nl een manier om vanuit een takenlijst personen toe te voegen en dat ik in de gevonden lijst kan markeren welke personen al toegevoegd zijn. Dit om te voorkomen dat ik personen dubbel ga toevoegen in de lijst.

Als eerste stap wil ikĀ een zoekopdracht uitvoeren zodat ik de gevonden reeks kan markeren met een flag.

Het enige dat ik nu niet voor elkaar krijg en wat ik als eerste wil proberen is om die zoekopdracht met een variabele op basis van een list calculatie.

Dan kan ik later verder zelf uitzoeken hoe ik de rest van het script af kan maken.

List_test.fmp12.zip

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je een zoekopdracht wilt gebruiken, dan moet je een loop gebruiken en daarbij de waarden uit het list veld uitlezen. Ik heb voor een andere oplossing gekozen.

Ten eerste gebruik ik in het list veld de ID's en niet de namen (namen zijn niet uniek). Ik heb een extra relatie gemaakt tussen taken en list items met "list" en "Persoon_ID" als vergelijkingsvelden. In het script gebruik ik dan alleen de "Ga naar gerelateerd record" scriptstap.

List_test_v2.fmp12