Jump to content
  • 0

verhinder rechter muisklik - verwijder record

Gem

Question

Posted

Hallo,

Effe verschillende zoektermen gebruikt en niet gevonden wat is zoek, dus hier mijn vraag.

Ik heb diverse scripts die mijn gebruikers toelaat om tijdens de input, foutieve input uit portalen te verwijderen maar dan moet ik ze de rechten geven dat ze records mogen verwijderen. De gebruikers kunnen leveringsbonnen aanmaken die bestaan uit leveringsbonlijnen (portaal). Eenmaal de leveringsbon afgesloten is krijgen ze niet meer de mogelijkheid om gegevens te wijzigen of te verwijderen. Als een gebruiker de rechten heeft om records te verwijderen blijkt dat die ook records kan verwijderen via rechter muisklik waardoor afgesloten portaallijnen of zelfs volledige leveringsbonnen kunnen verwijderd worden wat niet de bedoeling is. 

Hoe pak ik dit best aan ?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 1
Posted

Je kunt de mogelijkheid om leveringsbonnen te verwijderen scheiden van het kunnen verwijderen van portaallijnen. Dat kun je nl per gebruiker en per tabel instellen in het security model van FM. Ook kun je daar het kunnen wijzigen/verwijderen conditioneel regelen.

• 0
Posted

Ok thx heb het gevonden. Je moet dus naar bestand, beveiliging en privilegesets gaan. Daar klik je op de gepaste gebruiker en bij "gegevenstoegang en ontwerp" klik je op het drop-down menu en kies je voor "eigen privileges". Vanaf daar is alles regelbaar. 

Bedankt voor het wegwijzen Banach.