Ga naar inhoud
  • 0

subresume in een ander veld plaatsen


emma

Vraag

datum-datum
BTW bedrag- getal
BTW 6% - Round(If(BTW%=6;BTW bedrag;0);2)
BTW6T(otaal) - resume
kwartaal - Ceiling ( Month ( datum  ) / 3 )   getalsveld

 

veld: 1e kwartaal btw inkoop 6%       moet een berekeningsveld worden

ik wil nu de volgende formule gebruiken : if( kwartaal="1":BTW6%T;0)
het bedrag wordt wel ingevuld, maar met het 6% BTW-totaalbedrag van het hele jaar in plaats van het subresume totaalbedrag
van het kwartaal 1
is het wel mogelijk om een subresume in het betreffende veld te krijgen ?

graag een oplossing

Emma

 

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat jij toont in je kwartaallijst, de resumé's van de percentages naast elkaar, is met subresumé's en platte data zoals mijn voorbeeldje niet mogelijk.

Tenzij je ipv de artikelregels, de headers zou gaan gebruiken, waar je op de headers al de sommeringen van de btw-percentages zou doen. Om allerlei praktische redenen zou ik dat zelf niet doen.

Ik zou een hulptabel maken waar je dat in kan laten zien. Zie het voorbeeldje

SubResume_2.fmp12

Link naar reactie
  • 1

Alleen om te laten zien dat het ook zonder tussentabel kan het bijgevoegde voorbeeldje.

De methode van Menno is verreweg het eenvoudigste, maar het kan dus ook via ExecuteSQL opdrachten die je (ietwat) flexibel kunt maken door argumenten te gebruiken en eventueel als Custom Function te implementeren zoals dat hier is gedaan voor BTW2. Je ziet dat de getalletjes in het zwarte gedeelte in de tabel Data overeenkomen met de getalletjes in het venster. Het voorbeeld van Menno is daarbij als basis gebruikt. Dit geheel niet als oplossing voor Emma (die had Menno al gegeven) maar meer als illustratie wat ExecuteSQL voor je kan doen.

SubResume_3.fmp12

Link naar reactie
  • 1
39 minuten geleden zei Banach:

Alleen om te laten zien dat het ook zonder tussentabel kan het bijgevoegde voorbeeldje.

De methode van Menno is verreweg het eenvoudigste, maar het kan dus ook via ExecuteSQL opdrachten die je (ietwat) flexibel kunt maken door argumenten te gebruiken en eventueel als Custom Function te implementeren zoals dat hier is gedaan voor BTW2. Je ziet dat de getalletjes in het zwarte gedeelte in de tabel Data overeenkomen met de getalletjes in het venster. Het voorbeeld van Menno is daarbij als basis gebruikt. Dit geheel niet als oplossing voor Emma (die had Menno al gegeven) maar meer als illustratie wat ExecuteSQL voor je kan doen.

SubResume_3.fmp12

mijn dank het ziet er inderdaad uit zoals ik bedoeld had, moet alleen studeren op executeSQL  en de tabellen-relatie

ik ga aan de slag. bedankt

gr Emma

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden zei Peter Wagemans:

Je rekent best niet met resumé velden. Bereken eerst je waarde op record niveau - met gewone velden dus, en maak pas op het laatste je resumé veld dat de waarden per record correct zal resumeren, naargelang je sortering.

bedankt voor je reactie. ik kom er toch niet uit. ter verduidelijking . ik heb reeds een bestand waar de 6% btw bedragen gesorteerd op kwartaal staan met subresume -telling daarbij ook een totaal gedeelte met de 6% bedragen over het gehele jaar dus alles kwartalen. mijn bedoeling is om het subresume van een bepaald  kwartaal er uit te lichten en in het berekeningsveld te vermelden.  uiteraard is alles op record ingevoerd.

emma

Link naar reactie
  • 0

Kijk even naar dit overzicht. Ik heb het hier met de tabel lay-outweergave gemaakt, maar in lijst werken de subresumés ook prima.

Voor iedere sorteerwaarde waar je totalen voor wilt zien, moet je ook subresumé-gedeelten maken. Je ziet ze alleen als je er op sorteert. Voor het geheel voeg je er dan nog een totaalresumé, maar misschien heb je dat niet nodig.

SubResume.fmp12

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden zei menno:

Kijk even naar dit overzicht. Ik heb het hier met de tabel lay-outweergave gemaakt, maar in lijst werken de subresumés ook prima.

Voor iedere sorteerwaarde waar je totalen voor wilt zien, moet je ook subresumé-gedeelten maken. Je ziet ze alleen als je er op sorteert. Voor het geheel voeg je er dan nog een totaalresumé, maar misschien heb je dat niet nodig.

SubResume.fmp12

bedankt Menno,  voor je tabel layout, zeer duidelijk, in feite heb ik ook zo de  lijstweergave gemaakt zie bijgaande voorbeelden

 

1622120063_resume6vanhettweedekwartaal2226.jpg.73218f010e7223704d77d644449e0608.jpg1260966634_resume6vanheteerstekwartaal610.jpg.604d97c310afb693f584cd8173544f16.jpgdoelveld.jpg.11046770a4e81763b250fc669277ec6b.jpg

ik kan de subresumes van elk kwartaal natuurlijk

met copy/paste in het doelveld zetten, maar ik dacht dat het met een formule of script automatisch zou kunnen

Als het kan, ik hoor het graag

bedankt voor je hulp

Emma

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...