Jump to content
  • 0

FM Server 15

se7en

Question

Posted

Ik heb mijn FM server 15 geinstalleerd op mijn nieuwe Mac Mini.

Het lukt mij helaas niet om het pad van de backups te wijzigen.

Dienen er speciale rechten toegekend te worden aan deze map.

Backups is wel op een externe drive

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Tsja, daar is destijds inderdaad e.e.a in veranderd. Ik denk dat je FMServer hebt geïnstalleerd met de standaardinstelling voor de gebruiker: fmserver.

Zo ja, dan is dat de reden dat je geen backuppad naar een extern volume kunt invoeren. Ook een netwerkpad zal niet lukken.

Ik dacht dat de oplossing is om FMserver onder een andere (al op de computer aanwezige) gebruiker te installeren. Wellicht moet dit een administrator (beheerder) zijn.

Edited by Banach
  • 0
Posted

Huh? Uit de Installation quick start van FMS16 pag. 12:

1048539036_ScreenShot2018-06-12at10_44_21.png.0c9611663dc575778ad95d7bcbfb98f6.png

Maar ik denk dat dit alleen nodig is om een netwerk pad te kunnen gebruiken.

Op een lokaal aangesloten schijf moet je een map hebben waar fmserver in kan lezen en schrijven. Het meest eenvoudige is om de eigendomsrechten op het volume te negeren. Dit kun je instellen onder de info van het volume.

• 0
Posted (edited)

Een andere user dan standaard fmserver blijkt alleen nodig wanneer je wilt kunnen backuppen via een netwerkpad.

Zojuist nog even getest; wanneer je op een extern aangesloten maar wel lokale drive wilt backuppen kun je het pad daartoe invullen. Bijvoorbeeld op de externe schijf met naam Test en daarop de map fm gebruik je:

filemac:/Test/fm/

Negeer eventueel de eigendomsrechten op deze exterene schijf.

Edited by Banach