Ga naar inhoud
  • 0

Barcode Scanning / Zoeken / Invoegen


StevenDn

Vraag

Beste FM genieën,

Even een kleine intro van wat het probleem is:

 Wij hebben een X-aantal vertegenwoordigers binnen het bedrijf en die moeten altijd handmatig onze artikelen opschrijven ( als bestelling voor onze klanten ). Nu zag ik dat je via een IPHONE of IPAD eigenlijk een product kan scannen en een aantal kan toevoegen zonder dit allemaal op papier te moeten schrijven.

Wat wil ik eigenlijk bereiken

- Artikel word gescanned en zoekt in de database naar de juiste artikelreferentie

- Eens die artikelreferentie gevonden te hebben moet hij het aantal inputten die hij wil

-Dit alles zonder de originele database te veranderen aangezien daar de basisreferenties instaan

Waar zit ik ? :

- De database is af

- Ik weet dat ik een globaal veld moet zoeken

- Ik kan al invoegen via de IPAD

Wat is het probleem nog ?

Ik weet niet nadat ik gescanned en gezocht heb hoe ik het aantal aanpas en toevoeg zonder het origineel bestand te wijzigen. Moet dit via een relatie, een 2de database, ... ?

Ook het script om na het scannen en het toevoegen weer op scannen te geraken heb ik niet gevonden na toch enkele uren te hebben gezocht op het internet en FM fora.

 

Bij voorbaat bedankt voor de eventuele hulp !

 

 

 

 

Scanning.fmp12

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 2
38 minutes ago, StevenDn said:

En kan bij de nieuwe invoer ook meteen het scanning script aan toegevoegd worden of ben je verplicht dit apart te verichten ?

Had je al eens op de knop getapt via een ipad of iphone?

 

39 minutes ago, StevenDn said:

kan dit dan ook via een standaard Email script gemaild worden in .txt vorm ?

Ik neem aan dat je de ingevulde tabel bedoelt. Ja dat kan al is als Excel wellicht handiger. Je kunt daarvoor de scriptstap  Export Records gebruiken. Daarbij kun je aangeven dat je het geëxporteerde bestand als bijlage voor een email wilt hebben.

Link naar reactie
  • 1

Je kunt het beste inderdaad een tweede tabel opzetten. De nodige gegevens kunnen dan na lezen van de barcode worden opgezocht uit de eerste tabel. Je hebt dan wel een extra knop nodig 'NIEUWE INVOER' om telkens een nieuw record aan te maken. Deze stap kun je opnemen in het script om de barcode te lezen zodat gelijk je tweede probleem is opgelost.

Zie het bijgevoegde bestand waarin ik de nodige aanpassingen heb gemaakt.

Scanning.fmp12.zip

Link naar reactie
  • 0

Dag Banach, hartelijk bedankt. Een bijkomende vraag, kan dit dan ook via een standaard Email script gemaild worden in .txt vorm ? En kan bij de nieuwe invoer ook meteen het scanning script aan toegevoegd worden of ben je verplicht dit apart te verichten ?

aangepast door StevenDn
Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden zei Banach:

Had je al eens op de knop getapt via een ipad of iphone?

 

Ik neem aan dat je de ingevulde tabel bedoelt. Ja dat kan al is als Excel wellicht handiger. Je kunt daarvoor de scriptstap  Export Records gebruiken. Daarbij kun je aangeven dat je het geëxporteerde bestand als bijlage voor een email wilt hebben.

Ja bedankt, het werkt perfect. Nogmaals bedankt !

 

Nu, i.v.m met het mailen, Ik zie dat het standaard email script sowieso niet gaat werken. Exporteren werkt inderdaad ( ook via script ) maar dan zal er waarschijnlijk een apart email script moeten gemaakt worden i.p.v de standaard "mail verzenden ". 

Verzenden als .xls mag ook trouwens, .txt had gewoon handiger geweest

 

En nogmaals bedankt Banach. You're a lifesaver en ik hoop dat de andere mensen hier ook iets aan hebben aangezien hier bijna geen specifieke documentatie van staat op andere fora. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...