Jump to content
  • 0

Probleem met scheduling onder NT

miltenb

Question

Posted

Hoi,

Ik heb onder windows NT via enkele schedules een aantal scripts draaien, dit ging een tijd lang goed, maar momenteel lijkt er niets te gebeuren, behalve dat het schedule op "running" blijft staan.

de schedules doen eigenlijk niets anders dan een filemaker bestandje openen die dan zelf allerlei scripts doen.

Iemand een idee waarom dit niets doet ? Als ik de individuele bestanden open gaat alles perfect.

Wat misschien samenhangt is het volgende:

Het openen kan heel af en toe fout gaan; de reden is mij een beetje onbekend, maar de melding die ik krijg is, dat er een conflict optreedt met de remote data access plugin op port 2399. Ik denk dat dit komt omdat er meerdere fm's binnen de vla opgestart worden, die dan onderling conflicteren.

Het gebruikt van de plugin is noodzakelijk omdat een sql-database weer info uit mijn FM database trekt.

De windows server is Win2k

de machine die de schedules bevat draait een FileMaker 6v4 VLA.

Iemand ideeen ?

Alvast bijzonder bedankt voor de inbreng

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Poort 2399, zowel onder tcp als udp wordt gebruikt door FM voor de Data Access Layer.

Ga even je schedules na hoe die de DAL aanspreken.

de schedules zouden een filemaker database moeten openen, maar er gebeurt eigenlijk weinig. Ik heb zelf te weinig inzicht in wat er precies gebeurt. Op het moment dat ik de bestanden gewoon dubbelklik gaan ze vaak wel openen, maar dan komt er af en toe die melding van de DAL.

Kan ik dit misschien onder vangen ?

• 0
Posted
Op welke manier - en met wat - zijn jouw schedules gemaakt ?

Met de schedule maker die standaard in windows zit. (controle panels > schedules )

nieuw schedule aanmaken en dan het FileMaker Pro bestandje aan klikken. Werkte eigenlijk altijd keurig.

• 0
Posted

In vroegere tijden gebruikte ik dat ook....tot ik meer en meer problemen begon te krijgen...

Ben uiteindelijk overgestapt op een oAzium plug-in....

Wat je eventueel zou kunnen proberen: voer een herstelfunctie uit op FM via Configuratiescherm, dat kan al eens helpen....