Ga naar inhoud
  • 0

ga naar record


Sumar

Vraag

In een layout met listview is het de bedoeling om (zonder filter) naar een record te gaan met een bepaalde waarde en die dan in de layout (evt) bovenaan te tonen. De gebruiker moet dan nog steeds de mogelijkheid hebben om naar boven/beneden de scrollen door de hele (mogelijk gefilterde) tabel.

Is dit mogelijk en zo ja hoe pak ik dat aan (oftewel hoe vindt ik het recordnummer van het record dat gezocht wordt) ??

 

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank, maar ik heb het kennelijk niet goed uitgelegd. Je weet het record nummer niet, wel de inhoud van het record. 

?  een
? twee
? Drie

Zoeken op twee moet dan een recordnummer opleveren (het ? ) en dan zou je naar het record moeten springen. 

aangepast door Sumar
Link naar reactie
  • 0
3 hours ago, andries said:

dit gaat wel niet performant zijn op grote foundsets... dan kan je beter naar 16 over gaan omdat je dan gebruik kan maken van de ListOf summary fields. Die moeten maar 1 keer indexeren en gedaan.

Voorlopig (de eerste 20 jaar) heb ik daar geen probleem mee denk ik: dan zijn er 1050 of zo records. Er wordt gezocht op jaar-weeknr, maar dank voor de tip, dan kan ik dan die complexe custom functie ooit eens vervangen.

Link naar reactie
  • 0

mogelijk is deze oplossing iets voor je.

Tijdens het typen in "_gZoekargument" zoek het script het juiste record voor je en plaatst deze in je lijst met records. Je blijft altijd in de lijst met "Alle" records en tikfouten worden meteen gewist. Het leuke hiervan is dat de gebruiker eigenlijk niks merkt van de techniek.

Ik gebruik dit principe zelf bij enkele klanten om een artikellijst door te wandelen. Zij gebruiken 6 velden met ditzelfde mechanisme (en er is daar nog een extra "onderhuids" argument, zodat alleen actieve artikelen in de lijst staan). De enige voorwaarde is dat de velden die je gebruikt zijn "geïndexeerd"

zoekrecord-3.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...