Ga naar inhoud
  • 0

Dubbele import voorkomen


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

ik probeer mijn database steeds beter te maken, daarom stuiter ik op het volgende probleem,

ik importeer de verkopen van artikelen via mijn website, dat gaat allemaal goed, heb netjes in FM het overzicht per artikel, factuurnummer erbij, aantallen etc..

maar ....... ik kwam tot de ontdekking dat ik enkele dagen geleden per abuis 2 x dezelfde dag de import heb gedaan.

hoe kan ik dit voorkomen ?

iemand een idee ?

dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is vast wel een combinatie van gegevens op 1 record te vinden dat het uniek maakt.

artikelcode + factuurnummer zou volgens mij moeten kunnen werken.

Als je daar een berekend veld van maakt en je import in een tussentabel doet waar je ook dat berekende veld in maakt heb je 2 tabellen in FM met in beide een unieke identifier op record niveau. De tussentabel kan je dan importeren in je factuurregels met behulp van bijwerken records op basis van die sleutel.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Beter opletten? ?

Maar serieus, binnen FM zul je eerst moeten importeren. Je hebt dan een selectie van alle records die je zojuist hebt geïmporteerd. Wanneer je dan de datum van het eerste record vergelijkt met de datum van al eerder geïmporteerde records kan dat een indicatie zijn of je deze import al had gedaan. Zo ja, dan kan je de huidige selectie weer verwijderen met delete all.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Banach dank je wel voor je input, echter dit werkt bij mij niet, had ik zelf al aan gedacht.

een record bevat de datum (is niet uniek want ieder artikel wordt apart geïmporteerd), factuurnummer ook niet uniek zodra er op een factuur meerdere artikelen voorkomen heb ik al meerdere records met hetzelfde datum en factuurnummer. Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is om na het importeren ieder record een uniek nummer toe te kennen, die natuurlijk wel terug zou komen bij het importeren voor de 2e keer, ik zat te denken aan bijvoorbeeld de factuurdatum + 1 , vervolgens wordt ieder volgend record automatisch 1 opgehoogd.

als ik morgen weer importeer is de factuurdatum gewijzigd, dus geen conflict met de import van vandaag.

maar weet echt niet of ik goed bezig ben zo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...