Jump to content
  • 0

update TRIAL

Gem

Question

Posted

Hallo

Ik werk momenteel nog op FM adv 16 maar heb de Trial van V17 gedownload en geïnstalleerd met de bedoeling om eventueel de overstap te doen. Nu krijg ik telkens een melding dat er reeds een update binnen v17 is naar 17.02.205. Wanneer ik deze download en FM verlaat om nadien op het bestand "fmpa_updater_17.0.2.205_x64.exe" te klikken kom ik in een schermpje van "Windows installer" met enkel de knop "ok". Bij het klikken op OK verlaat ik gewoon de installer en gebeurt er verder niets. 

Hoe kan ik nu die update installeren ? Moet dit via de prompt gebeuren of kan je geen update doen binnen de TRIAL ?

Thx

installer.JPG

3 answers to this question

Recommended Posts

• 1
Posted

Als het goed is zou je de update vanuit FileMaker zelf moeten kunnen installen. Dan hoef je geen update te downloaden. Ik kan me we herinneren dat de installer zeer eigenwijs is.

Heb je geprobeerd hem direct vanuit de downloadmap te installeren? Soms moet hij op een specifieke plaats (blijven) staan.

• 0
Posted

Op Windows is dat update mechanisme een heel “verrassende” ervaring, omdat:

• de updater dialoog vertelt dat je alle files moet sluiten
  • als je dat dan braafjes doet, FileMaker er gewoon mee stopt, omdat deze versie geen MDI meer heeft.

Geweldige ervaring, een beetje als een spelletje waar je raadsels moet oplossen. Een dagelijkse minder speels aangelegde gebruiker denkt er misschien anders over.

De truuk is dus om de applicatie rechtstreeks op te starten, en vervolgens even zélf te checken via het menu, of even te wachten tot FileMaker er mee op de proppen komt. Of bij installatie die checkbox inderdaad af te zetten.

De updater is dezelfde analyse gebaseerd als die van de Mac. Waar dit wél werkt. Ik ben eens benieuwd of FileMaker het de moeite gaat vinden om dit knullige mechanisme te verbeteren, of hier verder niet meer naar omkijken.