Jump to content
  • 0

Scriptactivering

StevenDn

Question

Posted

Dag Iedereen,

Ik heb een klein vraagje i.v.m scriptactivering. 

Als ik een scriptactivering toepas doet hij maar 3/4de van het originele script  ( zie 1ste afbeelding voor script ).

Als ik op " nieuwe invoer" klik & het script loopt en eindig met het aantal in te vullen dan kan ik opnieuw scannen. Maar i.p.v automatisch op "aantal" te springen ( voor terug een nieuwe invoer ) springt de cursor op artikel. Iemand enig idee hoe ik dit makkelijk kan verhelpen ?

De FM file zet ik ook even in bijlage indien dit makkelijker is !

Bij voorbaat bedankt !

Schermafbeelding 2018-08-01 om 16.14.19.png

Schermafbeelding 2018-08-01 om 16.13.56.png

scanning_test.fmp12

4 answers to this question

Recommended Posts

• 1
Posted

Dan denk ik dat je het script beter zo kan aanpassen:

image.thumb.png.c1969636101e81c58203b85a4066f11c.png

Als je geen barcode scant, wordt het record automatisch verwijderd en kom je niet in het veld "aantal" terecht. Op die manier kan je niks per ongeluk wijzigen. 

Heb je wél een barcode gescand, dan kom je in het veld aantal terecht.

Tenslotte moet je "Script onderbreken" (in het engels "Halt script") en niet "Script afsluiten" (engels: "Exit script") anders gaat de activering nog steeds verder en blijf je niet in het veld "aantal" staan. 

scanning_edited.fmp12

• 0
Posted

Ik heb je bestand even getest, maar het werkt gewoon. Alleen heb je een wat eigenaardige afloop:

Open bestand
Klik op "BOIS Watteau / Anderlecht"
Klik op "Nieuwe invoer"
Scan een barcode
Vul verplicht een aantal in en klik op enter

vervolgens zorgt de scripttrigger dat je meteen weer een artikelcode scant met hetzelfde script dat je gebruikt voor "Nieuwe invoer"

Daar kan je annuleren en het huidige record weggooien. Je houdt dan de vorige gescande kaart(en) over.

Ik zou die scriptactivering gewoon weglaten en iedere keer op "Nieuwe invoer" laten tikken, dat is precies evenveel handelingen en duidelijker denk ik