marcelboot Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 In een tabel heb ik 20 global fields en ik wil er nu eentje legen. Gaat prima, maar na sluiten en weer openen staat de waarde er weer gewoon in. Kan FMPro toveren of doe ik iets fout?? Quote
0 menno Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 De waarden die in globals staan bij het afsluiten van een lokaal (stand-alone) geopend bestand, blijven in dat bestand opgeslagen. Ik denk dat jij het bestand hebt gehost op FMServer en dan zal dus bij iedere keer openen die "originele toestand" er weer zijn. Dus even offline halen, lokaal openen, aanpassen (legen) en weer uploaden naar FMServer. Quote
0 Banach Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Het is zoals Menno uitlegt. Wanneer het off-line halen geen optie is kun je ook een script maken dat bij openen van het eerste venster wordt uitgevoerd. In dat script vul je dan de global fields met de gewenste waarde. Quote
0 marcelboot Posted August 13, 2018 Author Posted August 13, 2018 Dank voor deze oplossing Ik wist niet dat die waarden steeds terugkwamen. Is nu dus op te lossen. Quote
0 hans erik Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Overigens is het sowieso geen slechte gewoonte om alle globale velden in een opstartscript (on WindowsFirstOpen) van een waarde te voorzien. Of juist leeg te maken. Dan kun je gelijk even in een comment opschrijven waarvoor ze ook alweer dienen. Wordt het allemaal weer een beetje voorspelbaarder van! Quote
Question
marcelboot
In een tabel heb ik 20 global fields en ik wil er nu eentje legen. Gaat prima, maar na sluiten en weer openen staat de waarde er weer gewoon in.
Kan FMPro toveren of doe ik iets fout??
4 answers to this question
Recommended Posts