Jump to content
  • 0

Gebruik van een barcodescanner

john16

Question

Posted

Kan iemand mij helpen ?

Voor het bijhouden van de aanwezigheden van een wielerclub heb ik een filemaker database met 3 velden (Datum, Ploeg en Lidnummer). De datum word automatisch ingevoerd, de 2 andere velden worden gescand met een barcodescanner. Deze scanner is geconfigureerd met als terminator "TAB". Na het inscannen van de ploeg gaat hij automatisch naar het veld "Lidnummer". Tot daar alles OK. Na het inscannen van het lidnummer gaat de cursor echter terug naar het veld "Ploeg" in hetzelfde record !

Ik heb reeds geprobeerd met als scannerterminator "Ctrl-N", doch na het inscannen van het eerste veld ("Ploeg") wordt er onmiddellijk een nieuw record aangemaakt.

Graag had ik geweten of er hiervoor een oplossing bestaat ? :?:

Ideaal scenario is :

- Na het inscannen van "Ploeg" cursor verplaatsen naar "Lidnummer"

- Na het inscannen van "Lidnummer" automatisch een nieuw record aanmaken.

Dank bij voorbaat !

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo,

Ik gebruik hetzelfde in de bib ... Je moet een strong enter megeven als terminator (met return werkt dit niet !!!) ...

dit komt dus overeen met de enter toets rechtsonder uw numeriek keyboard.

Dus je steekt het geheel van uw te ondernemen actie in een script ... (met een loop ... new record ... go to field ... etc... )

Dirk

ps. dit werkt bij ons op een Mac ... veronderstel dat dit in Windows ook wel zal lukken