Jump to content
  • 0

copy/paste

Leen

Question

Posted

Goedemorgen allen,

Ik wil graag meerdere velden in FileMaker selecteren en kopiëren in meerdere velden onder elkaar in Excel. Dit zou ik heel graag met één knop willen bereiken. Het gaat overigens om steeds dezelfde velden en ook het plakken gebeurt in steeds dezelfde velden. Is dit mogelijk? Het lukt mij namelijk alleen met een enkel veld.

Alvast bedankt,

Leen.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 1
Posted (edited)

Ja dat kan, zie bijlage.

De truuk is om in een extra (globaal) veld de gewenste velden te vergaren met een script met telkens een return er tussen.

Let er wel op dat het globale veld op de layout moet staan, anders werkt copy niet.

copy.fmp12

Edited by Banach
  • 0
Posted

Banach je bent een held. :)

Ik leer hier zoveel op dit prachtige forum dat ik FileMaker echt leuk begin te vinden.

Dank je wel voor je (meerdere keren) geboden hulp.

• 0
Posted

Het werkt allemaal prima, maar nu loop ik tegen het feit aan dat zowel de postcode als de plaatsnaam in dezelfde cel staan. Is er ook nog een mogelijkheid waarop de plaatsnaam in de volgende cel komt, maar wel op dezelfde regel? Zou helemaal geweldig zijn.

Alvast bedankt.

• 0
Posted

als je een tab tussen de cellen zet in plaats van een return dan komt de 2e waarde in de volgende cel, de formule wordt dan:

copy::veld1 & Char(9) & copy::veld2

als je meerdere records in 1 keer wilt kopiëren moet je de gegevens van de records scheiden met een return