Ga naar inhoud
  • 0

Hulp nodig Filemaker Advanced


Thomassnel

Vraag

Goede middag ik ben op zoek naar een soort van Vraagbaak 

Ik bebruik Filemaker nu ongeveer 1 jaar en ik kom er soms nog steeds niet uit ik heb in de nieuwe versie van Filemaker een Activa bestand aan gemaakt maar ik kan op 1 of andere manier geen Aantallen in vullen weet iemand hoe ik dit kan aanpassen. ik heb in de layout een vakje aantallen aangemaakt maar die kan ik nu niet invullen.

voor hulp ben ik het snelst te bereiken via Magazijn@kennedygroep.nl

Alvast bedankt 

filemaker aantal.png

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan niet zoveel wijs uit het bestandje want de velden uit de tabel activa zijn verwijderd!

Ik krijg nu dus 'veld ontbreekt' te zien.

1183794600_ScreenShot2018-10-02at11_53_55.png.b1d521c71a7ce28061d4b4ae6fca42ce.png

Daarnaast krijg ik het vermoeden dat het veld corrupt is:

Een enkele klik op het veld geeft deze info: (meeste is gedimd en er staat een voorwaarde voor verbergen object)

1.thumb.png.900ac924229cc88d35a5fc4ea9793f39.png

Bij een tweede klik krijg ik dit te zien:

2.png.69dbafec108b0adb94aae94754aa4792.png

Wat ok is, al is het veld dan met een stippellijn omlijnd, geen idee wat dat inhoudt.

3.png.25dd69a59ba99c49efe53fe30d9f7a8a.png

en er zit een (overbodig) script op.

De andere velden hebben deze laatste problemen niet.

Mijn advies is om dit veld van de layout te verwijderen en dan opnieuw als nieuw veld toe te voegen.

Link naar reactie
  • 0

Klopt! Hier zit ook de oplossing! Ik denk dat de stippellijntjes betekenen dat het als knop gedefinieerd is (dat is nieuw in FM17). Door het als knop te definieren wordt die ook automatisch gegroepeerd met het onderliggende veld. Je moet deze groepering dus opheffen.

Het vreemde is dat onder FM17 je bij een enkele klik op het veld andere instellingen te zien krijgt met o.a. een verberg conditie, dan wanneer je er een tweede keer in klikt. En daar zit dan ook naar mijn idee het probleem. Zo heb je de mogelijkheid tot verschillende instellingen voor de button en het veld. Dit is nieuw in FM17 en misschien zelfs een bug (vind ik wel).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...