Ga naar inhoud
  • 0

probleem met opvragen van gegevens uit andere tabel


TomVC

Vraag

Beste,

in m'n database heb ik twee tabellen nl persoonsgebonden gegevens en contacten.

in de tabel "contacten" zitten meerdere contacten met verschillende contactcategorieën bvb:

  • Architect = contactcategorie  en  de contactnamen hiervoor bv jaap en joost.
  • Huisarts = contactcategorie en een contactnaam Dries
  • tuinman = contactcategorie en een contactnaam Marc
  • ... (hier kunnen records worden bijgevoegd)

in de tabel "persoonsgebonden gegevens" wil ik een aantal vaste contactcategorieën met de contactnaam/namen laten weergeven:

de twee categorieën die ik als veld in mijn tabel persoonsgebonden gegevens heb opgenomen zijn bvb:

  • Architect
  • Huisarts

voor de contactcategorie tuinman heb ik geen veld in de tabel persoonsgebonden gegevens opgenomen.

zou iemand de oplossing kunnen bieden hoe ik deze contactnamen voor de in "persoonsgebonden gegevens" kan laten weergeven (op basis van hun veldnaam)?

Alvast erg bedankt

Groeten Tom

 

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak in de tabel "persoonsgebonden gegevens" (pgg) per categorie een globaal veld aan en vul dat met de categorieID of wanneer je die niet hebt de categorienaam. Je kunt het globale veld ook mbv een berekening de juiste inhoud geven.

Vervolgens maakt je voor iedere categorie een relatie aan met de pgg en de contactentabel waarbij het bijbehorende globale veld in de pgg gekoppeld is aan het veld dat de categorieID of categorienaam in de contactentabel bevat.

In de bijlage zie je hier een uitwerking van.

 

pgg_contacten.fmp12

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...