EricJ Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Graag wil ik een eenvoudig boekhoud dBase opzetten. Een kasboekje, grootboekje, een paar rekeningen, in en uitgande bedragen, overzicht etc. Ik heb echter moeite met de basis, de juiste opzet, de basisgedachte. Wat is een goede basis/opzet? Met andere woorden, hoe pak ik zoiets aan. Is er iemand die voor mij freeware een voorbeeld heeft of een i-adres waar zoiets te zien is? Graag jullie advies. Eric Quote
0 pjotter Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 bij macfan 46 zat een programma ( dboek 2.0 ) wat volgens mij aan je beschrijving voldoet. Is gratis te gebruiken en werkt met filemaker. Bestel dit nummer na bij hun en je hebt de cdrom, programma en ene leuk blad. Quote
0 AvD Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Bedankt, Pjotter, voor deze goede tip! @EricJ Hou je ons op de hoogte van hetgeen je vindt? Quote
0 HJK Posted January 2, 2004 Posted January 2, 2004 Heb Macfan 46 besteld, maar kan de cd niet lezen! omdat ik winXP gebruik. Het is open van opzet (volgens de schrijvers) , zou iemand het hier willen oploaden? mailen mag ook! Quote
0 Ocapity Posted January 2, 2004 Posted January 2, 2004 Als je een Mac CD wil kunnen openen gebruik je best MacOpener. http://www.dataviz.com/products/macopener/index.html Quote
0 pjotter Posted January 5, 2004 Posted January 5, 2004 Ik ben wel benieuwd wat je van het pakketje vind? Ik zelf ben niet zo bezig met het boekhouden en ben dus benieuwd naar de reakties over dit pakket? Quote
0 karina Posted January 6, 2004 Posted January 6, 2004 Mocht je zelf wel een kastboek etc. willen gaan maken moet kan je eventueel aan het volgende denken: -Maak een een bestand kasboek -maak ander bestand kasboekregels (maak hier alle gewenste velden in aan) -relateer deze aan elkaar Op deze manier creeer je automatisch met iedere boeking een nieuw record en gaat het goed. succes! groetjes Karina Quote
0 HJK Posted July 9, 2004 Posted July 9, 2004 Hallo, heeft iemand dboek2 (dus 2e versie) (macfan 51?) nog liggen? Mijn cd van Macfan doet het niet meer! Quote
0 pjotter Posted July 10, 2004 Posted July 10, 2004 als je een mail adres door geef stuur ik hem op (ongeveer 1 mb) Quote
Question
EricJ
Graag wil ik een eenvoudig boekhoud dBase opzetten.
Een kasboekje, grootboekje, een paar rekeningen, in en uitgande bedragen, overzicht etc.
Ik heb echter moeite met de basis, de juiste opzet, de basisgedachte. Wat is een goede basis/opzet? Met andere woorden, hoe pak ik zoiets aan.
Is er iemand die voor mij freeware een voorbeeld heeft of een i-adres waar zoiets te zien is?
Graag jullie advies.
Eric
9 answers to this question
Recommended Posts