Jump to content
  • 0

records bijwerken in een andere tabel

emma

Question

Posted

ik heb twee tabellen gemaakt :  IngBank_2018 en  Namen

nou dacht ik door het maken van records in tabel  "ING Bank_2018" deze ook in de tabel " Namen "

bijgewerkt zouden worden . dat lukt dus niet. Ben ik iets vergeten ?

Schermafbeelding 2018-10-14 om 13.01.53.jpg

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Met een relatie koppel je overeenkomende records uit verschillende tabellen met elkaar. Niet meer en niet minder. De inhoud van veld VKN in beide tabellen bepaalt of de records gekoppeld zijn of niet. Hebben ze in beide tabellen dezelfde inhoud dan zijn de records gekoppeld. Wijzig je dan in één van de tabellen de inhoud van VKN dan zijn ze niet meer gekoppeld.

Lees hier: https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/nl/index.html#page/FMP_Help/relationships.html

hoe je een relatie kunt gebruiken.

Edited by Banach
  • 0
Posted
16 minuten geleden zei Banach:

Met een relatie koppel je overeenkomende records uit verschillende tabellen met elkaar. Niet meer en niet minder. De inhoud van veld VKN in beide tabellen bepaalt of de records gekoppeld zijn of niet. Hebben ze in beide tabellen dezelfde inhoud dan zijn de records gekoppeld. Wijzig je dan in één van de tabellen de inhoud van VKN dan zijn ze niet meer gekoppeld.

Lees hier: https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/nl/index.html#page/FMP_Help/relationships.html

hoe je een relatie kunt gebruiken.

ok .  het was de bedoeling dat als een VKN( verkorte naam)  nog niet in " Namen" voorkomt deze via de tabel "ING bank_2018" aangevuld werd.

ik heb het voorlopig nog maar opgelost via een script navigatie/kopieeren/plakken.

nogmaals hartelijk dank voor uw uitleg