emma Posted October 14, 2018 Posted October 14, 2018 ik heb twee tabellen gemaakt : IngBank_2018 en Namen nou dacht ik door het maken van records in tabel "ING Bank_2018" deze ook in de tabel " Namen " bijgewerkt zouden worden . dat lukt dus niet. Ben ik iets vergeten ? Quote
0 Banach Posted October 15, 2018 Posted October 15, 2018 (edited) Met een relatie koppel je overeenkomende records uit verschillende tabellen met elkaar. Niet meer en niet minder. De inhoud van veld VKN in beide tabellen bepaalt of de records gekoppeld zijn of niet. Hebben ze in beide tabellen dezelfde inhoud dan zijn de records gekoppeld. Wijzig je dan in één van de tabellen de inhoud van VKN dan zijn ze niet meer gekoppeld. Lees hier: https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/nl/index.html#page/FMP_Help/relationships.html hoe je een relatie kunt gebruiken. Edited October 15, 2018 by Banach Quote
0 emma Posted October 15, 2018 Author Posted October 15, 2018 16 minuten geleden zei Banach: Met een relatie koppel je overeenkomende records uit verschillende tabellen met elkaar. Niet meer en niet minder. De inhoud van veld VKN in beide tabellen bepaalt of de records gekoppeld zijn of niet. Hebben ze in beide tabellen dezelfde inhoud dan zijn de records gekoppeld. Wijzig je dan in één van de tabellen de inhoud van VKN dan zijn ze niet meer gekoppeld. Lees hier: https://fmhelp.filemaker.com/help/16/fmp/nl/index.html#page/FMP_Help/relationships.html hoe je een relatie kunt gebruiken. ok . het was de bedoeling dat als een VKN( verkorte naam) nog niet in " Namen" voorkomt deze via de tabel "ING bank_2018" aangevuld werd. ik heb het voorlopig nog maar opgelost via een script navigatie/kopieeren/plakken. nogmaals hartelijk dank voor uw uitleg Quote
Question
emma
ik heb twee tabellen gemaakt : IngBank_2018 en Namen
nou dacht ik door het maken van records in tabel "ING Bank_2018" deze ook in de tabel " Namen "
bijgewerkt zouden worden . dat lukt dus niet. Ben ik iets vergeten ?
2 answers to this question
Recommended Posts