Ga naar inhoud
  • 0

Button bar


Leen

Vraag

Hallo allemaal.

Ik loop tegen een klein, maar irritant probleem aan. In een keuzemenu heb ik een tweede button bar aangemaakt en in een popover van de eerste buttonbar gezet. Beide hebben een hover fuctie zodat de kleur veranderd wanneer de cursor hier overeen gaat. Bij de keuze die met de tweede buttonbar gemaakt wordt, wordt doormiddel van een card een andere lay-out getoond waarin de mogelijkheid geboden wordt om de gemaakte keuze af te breken. Wanneer dit echter wordt gedaan, werkt de hover functie van de tweede button bar niet meer omdat het segment hiervan in de actief modus blijft staan. Ik heb al geprobeerd om de popover en de button bar een naam te geven en in een script een refresh te geven en de popover te sluiten maar dit maakt geen verschil. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

In de button bar definitie heb je een 'active segment' popup menu. Als je daar niks aangeeft zal FM 'onthouden' wat je het laatst hebt aangeklikt.

Probeer in jou voorbeeld maar eens op knop 1 te klikken, vervolgens op knop 3 en dan op knop 2 en weer op knop 1. Dan zul je zien dat knop 3 nog steeds geselecteerd is.

Door in de active segment pop up te kiezen voor specify (sorry, ik werk in een engels FM) kan je een berekening opgeven. Die moet resulteren in de naam van de knop die actief moet zijn.

LET OP! Dat is de naam die je de knop geeft in de inspector en niet de naam die de gebruiker ziet!

Als je als berekening simpelweg 0 invult, zal elke refresh van het object geen enkel object actief houden.

In je script wissen en knop2 kan je dan refresh object opnemen van de 2e button bar (ook die moet dan een inspector naam hebben)

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Heren, bedankt voor jullie reacties en het meedenken. :)

Mykarizma, het is een tweede buttonbar in een popover. Ik heb jouw oplossing geprobeerd, maar helaas werkt dit bij mij nog steeds niet.

De methode van rmw werkt prima, al kan ik niet begrijpen waarom een berekening van "0" moet worden opgenomen in FileMaker. Dit maakt het script in mijn ogen onnodig zwaarder. Maar ik ben blij dat niet alleen het probleem is opgelost, maar ook mijn inzicht in FileMaker weer iets breder geworden is.

Beide heel erg bedankt voor de geboden hulp/oplossing.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...