Jump to content
  • 0

Join Table

Hajo_66

Question

Posted

Hallo beste forummers,

Via Lynda.com en via vele JijBuis filmpjes ben ik al een aardig eind op weg, al zeg ik het zelf. Ik blijf overigens een volstrekte newbie. Wat ik maar niet begrijp en ik hoop hier het antwoord te vinden: Ik begrijp dat ik moet vermijden om 1 op 1 tabellen te maken, dat ik moet vermijden om veel op veel tabellen te maken en als ik dat laatste (veel op veel) dan toch wil moet ik een join tabel aanmaken. Mag ik even het volgende scenario schetsen?

Ik werk op een MBO school als (onder meer technische beheerder) op de werktuigbouw-afdeling en ik ben er ondertussen in geslaagd om een FM-database te maken van de machines die we daar gebruiken waarin ik (met portals enzo) het onderhoud kan bijhouden en waarmee ik de bijbehorende documenten op een plek weet te krijgen. En met een to-do lijst en een logboek en zo verder.

We willen op sommige wat gevaarlijker machines bijhouden wat het vaardigheidsniveau is van leerlingen: moet nog instructie krijgen, heeft instructie gehad, kan onder toezicht werken en kan zelfstandig werken. We hebben dus veel machines en we hebben nog veel meer leerlingen! Een veel op veel tabel dus en ik begrijp dat ik dan een join tabel moet aanmaken met de foreign key van de machines en een foreign key van de leerlingen. Maar waar laat ik de gewenste data? Ik heb het geprobeerd door bij de studenten een veld "vaardigheidsniveau" aan te maken maar bij het verwijderen van een portaalregel (ben ik me écht heel bewust van) ben ik meteen de hele student kwijt... 

Elke student heeft bij ons een uniek nummer en het invoeren in een portal zou de volledig naam moeten laten zien (ter controle, dan weet je of de student je het juiste nummer heeft gegeven) en daarna het vaardigheidsniveau. Een drop-down met de drie of vier mogelijkheden.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted