Ga naar inhoud
  • 0

Koppeling met Exact online mogelijk?


marcelboot

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

3 jaar geleden had ik zo'n koppeling gebouwd waarbij de Relaties, contactpersonen, producten en verkoop facturen over te gezet werden naar de Exact Online.

Een collega van mij had een stukje php code geschreven, die ik gebruikte om de token te krijgen de de POST, GET en PUT acties te sturen.

Ik weet niet of dat nu rechtsreeks doorgezet kan worden?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn 2 manieren om een koppeling met exact te bouwen. Ik hoop dat de Belgische Exact hier gelijk is aan de Nederlandse.

De eerste manier is de simpelse, maar laat je niet misleiden, daarvoor nog niet simpel te noemen. Met deze methode maak je een XML met daarin bijvoorbeeld 1 of meerdere verkoopfacturen. Je kan hier zelfs base64 encoded PDFs mee insteken. Op de website van Exact kan je deze uploaden. Je krijgt foutmeldingen als er iets mis is met je XML. Toen ik dit maakte was het heel moeilijk om hierover documentatie te krijgen, maar waarschijnlijk zijn de tijden wel veranderd. Ik geloof dat ik facturen in XML exporteerde om te zien hoe ze iets voor de import wilden.

De 2de manier is via een http API. De url heb ik gewoon even gegoogeld. https://support.exactonline.com/community/s/knowledge-base#All-All-DNO-Content-restrefdocs

Veel documentatie, maar ook meer werk volgens mij. Gesofisticeerder, omdat je automatisch facturen kan uploaden, zonder die upload te moeten doen.

Hoe dan ook, vraag een test account aan op de site van Exact. Dat kon ik als developer gratis doen en die verloopt niet, wat handig is. Beter dan de boel om zeep te helpen van je klant...?

Link naar reactie
  • 0

Ik zal ook het gebruik van Exact Online api adviseren.

Aantal dagen ben ik er mee bezig en momenteel ben ik zo ver gekomen dat de inloggen via manuel of automatisch mogelijk is.

Na het inloggen worden de alle facturen + factuurregels en de debiteuren geselecteerd en daarna worden de debiteuren toegevoegd of upgedate in exact online en vervolgens de facturen incl. factuurregels worden onder SalesEntries gezet.

Gr.
Hamit

Link naar reactie
  • 0

Dag Hamit,

Hoe heb je de automatisch login kunnen bereiken, ik ben niet verder gekomen dan het exact online loginscherm in een webviewer weer te geven, dan inloggen en dan krijg je in de url de token terug.  Maar ik zou in de achtergrond willen inloggen met username en paswoord, vind hier niets over terug in de documentatie?

mvg

Rutger

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...