Ga naar inhoud
  • 0

Met script zoek in selectievakjes


Misj

Vraag

Dag iedereen,

Ik zit met een probleempje, in mijn db is er een veld met selectievakjes met de namen van de werknemers bv: "Misj", " Jan"  &  "Piet".  In dit veld kan er maar één naam aangevinkt zijn.

Met de zoekfunctie kan ik nu alle records zoeken waar de desbetreffende naam aangevinkt staat.

Nu wil ik deze zoekopdracht in een script verwerken maar dit lukt me niet.

 

Kan iemand me op weg helpen?

 

Alvast bedankt en groetjes,

 

Misj

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het probleem is momenteel opgelost.

Met keuzerondjes ipv selectievakjes werkt mijn script wel. Dit is sowieso beter omdat erbij die keuzerondjes maar één tegelijkertijd kan aangevinkt zijn en dat is de bedoeling.

Ik blijft wel benieuwd of het met selectievakjes ook simpel kan. Ik was al deels op weg met een berekeningsveld afhankelijk van de satus van de selectievakjes.

Groetjes,

Misj

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook met selectievakjes werkt het net zoals met keuzerondjes: Zoek op de gewenste inhoud dat het veld moet hebben, net als bij gewone tekstvelden.

3 hours ago, Misj said:

Dit is sowieso beter omdat erbij die keuzerondjes maar één tegelijkertijd kan aangevinkt zijn en dat is de bedoeling.

Klik in een veld eens op nóg een keuzerondje met de shift toets ingedrukt gehouden. ?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord Banach,

Het wil echter niet werken met selectievakjes, wel met keuzerondjes. Zou dat met indexering te maken hebben ?

Bijkomend vraagje is er een formule om te weten hoeveel respectievelijke keuzerondjes er aangevinkt zijn.

Bijvoorbeeld er is een reeks records waarvan er een deel als "Misj" een deel  "Piet" en een deel "Jan" zijn, ik wil snel weten hoeveel er van elk zijn.

Groetjes,

 

Misj

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...