Jump to content
  • 0

mail

Linda

Question

Posted

Ja, ik ben aan het experimenteren geslaan, waarschijnlijk alles veel te omslachtig, maar ik krijg er plezier in ...

Mijn poging;

ik kan vanuit mijn dBase mailtjes versturen naar de betreffende personen. Nu zou ik graag automatisch zelf een mailtje ontvangen als een bepaalde datum verstreken is. Vb: ik leen partituren uit en zou die graag terug hebben als ze bv een maand in bruikleen zijn. Maar ja, voor elke lln. is dit anders. Kan FM adhv een datum veld dit zelf uitzoeken en mij verwittigen (via mail) wanneer een bep. datum verstreken is ?

Misschien via een script of zo ?

Ik ben wel nog niet zo handig met scripts, de meeste dingen lukken me wel, maar uiteindelijk heb ik dan zoveel gedaan dat ik zelf niet meer weet hoe ik er geraakt ben.

gr. linda

(hopelijk komt dit niet al te dom over ...)

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Volgens mij kan dat niet dynamisch, omdat FM niet iedere X tijd kijkt of de datum nog wel hetzelfde is bijvoorbeeld. Je zou zo'n check moeten triggeren door een script te laten draaien, bijvoorbeeld bij opstarten, of door iedere ochtend even op een knop te klikken. Sowieso moet je FMbestand open staan om zoiets te kunnen doen. Maar het is inderdaad denkbaar dat je in je opstartscript zo'n check meeneemt, die bijvoorbeeld een lijst retourneert van lln die te laat zijn met inleveren van partituren.

Dat is toch wat je wilt begrijp ik?

Als je gewoon met FM Pro 5.5 of 6 werkt, en je bent gewoon om iedere dag opnieuw je bestand op te starten, dan is zoiets eenvoudig te regelen :)

• 0
Posted

Ja, dat is inderdaad wat ik zoek. Ik ben iedere dag bezig met FMP, zij het een enkele dag niet ... Mijn eenvoudige lln administratie houdt ik (dagelijks) bij. Dus het is geen enkel probleem moest dit automatisch lukken wanneer ik FM open. Alleen, ik zit niet elke dag in die bepaalde dBase en mijn geheugen wilt het ook nog al eens laten afweten.

Dus, moest het quasi automatisch lukken, 'k zou zeer tevreden zijn.

alvast bedankt

• 0
Posted

Als je er niet zelf aan denkt om de database smorgens te openen (kan bijvoorbeeld via een snelkoppeling in je Start menu\Programs\Startup folder onder Windows), dan kan FMP er ook niet aan denken om jou ergens aan te herinneren :idea:

Bijgaand een klein proefbestandje waarin je kunt zien hoe ik het opgelost heb met een paar scriptjes. Ongetwijfeld dat de Guru's nog wel wat fine-tuning hierop hebben, maar het basisconcept is er in elk geval.

Datumcheckertje.fp5

• 0
Posted

Gestest en het werkt !!!

Ja, weeral een stap vooruit. Ik kan haast niet meer volgen.

Het zal wel nog even duren voordat ik begrijp hoe je dat gedaan hebt...

hartelijk bedankt