Jump to content
  • 0

Een algemene vraag

Linda

Question

Posted

Hoi,

als ik nu een nieuwe dBase wil maken, kan ik dan best een zo groot mogelijk bestand maken met vele interne relaties of opteer ik beter voor vele kleinere bestanden die ik dan relateer aan mekaar ?

Of maakt het eigenlijk allemaal niets uit en wordt het tijd dat ik ga slapen ...?

ik ben benieuwd,

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Tijd om een dikke dodo te gaan doen....

Daarna zittn we eigenlijk weer op het spoor van normalisatie op gebied van database...en mijn behangpapier methode.. :D

Wat ga je ermee doen - wat wil je doen - wat moet het doen - het geheel uittekenen op papier (het maken van een toepassing voor computer begint 'zonder' computer) - met de normalisatie in het achterhoofd kom je vanzelf op de juiste oplossing/toepassing... :wink:

HTH

• 0
Posted

veel relaties naar het eigen bestand en eigenlijk de tabellen in een bestand samen brengen hebben voordelen en nadelen.

Nadeel: interne scrutuur is niet overzichtelijk, je kan maar een layout te gelijk tonen, of je werkt meer meer protalen in een layout.

Voordeel: weinig bestanden, scripts kan je algemener inzetten, evenzo met globale variabelen. Weinig bestanden betekent ook snel kunnen opstarten.

wel dit is maar een begin, er is veel te noemen. Wordt het een solution voor 10 mensen op een netwerk die er dagelijks hun administratie / verkoop in doen, dan denk ik dat je niet te veel in een bestand moet onderbrengen.