Ga naar inhoud
  • 0

Folder in plaats van bestand


Leen

Vraag

Goedemiddag experts,

Ik heb een vraag omtrent het invoegen in een portaal in FileMaker. Normaal kan je bestanden invoegen en deze worden keurig weergegeven, maar voor een foto database zou ik graag de gebruikers mappen in plaats van bestanden in willen laten voegen. Dit omdat er vaak tientallen foto's in een map staan welke netjes bij elkaar moeten blijven. Het voordeel hiervan is dat er door de gebruiker veel makkelijker kan worden gezocht in een map met datum dan in losse bestanden. Daarnaast kan het ook gebeuren dat er foto's met dezelfde bestandsnaam kunnen voorkomen en dit geeft geen probleem als deze in verschillende mappen staan. Ik weet dat je met importeren meerdere foto's in één keer kan binnenhalen, maar ik wil dat in plaats van de bestanden mappen worden weergegeven. Ter verduidelijking even de plaatjes. Ik zou dus graag de onderste afbeelding met mappen willen maken in FileMaker. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken.

bestanden.jpg

folders.jpg

aangepast door Leen
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Je bent gebonden aan de tabelstructuur en één file per container.

Zoals je het weergeeft op je plaatjes is een map niet meer dan extra labeltje (tekstveldje) bij de afzonderlijke records. Het wordt complexer als je deze folders ook wilt nesten. Dan moet je iets van een parent-child structuur realiseren in je datamodel.

Je kan er over denken om in plaats van een mappenstructuur 'tags' te hanteren. Dat levert dezelfde voordelen op, maar is wat flexibeler, omdat één bestand in meerdere sets mag voorkomen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...