Jump to content
  • 0

formulier mailen

lauret

Question

Posted

Ik heb in een filemakerbestand een formulier gemaakt waarin ik de velden heb ge-merged.

Ik wil dit formulier in een E-mail die ik vanuit filemaker laat generen meesturen.

Ik heb al iets geprobeerd met kinppen en plakken, maar het is alleen mogelijk om een record te kopieeren en die kan ik niet als een tekstbestand in een veld of een E-mail invoeren.

Wie heeft er een slimme oplossing voor dit probleem.

B.v.d.

Wim

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik durf het bijna niet wagen (ken nog weinig van FMP), maar ALS ik je probleem begrijp denk ik dat misschien het volgende lukt;

Als je alle velden die je wilt meesturen in 1 berekend veld plaatst, kan je dmv een script deze toch sturen naar een email adres ?

Of is dit naast de kwestie ?

gr.

• 0
Posted

Dank voor de antwoorden.

Het meesturen van PDF documenten zou een oplossing kunnen zijn. Het verveelende hiervan is dat niet alle ontvangers een acrobat reader op hun computer hebben. Vandaar dat mijn voorkeur naar een tekstbestand uitgaat dat als tekst in het Email bericht wordt gestuurd.

De oplossing van Linda komt in de buurt, het nadeel hiervan is dat er nog een hoop vaste tekst bij het formuluer is. Het formulier helemaal met opmaakstijlen programeren in een calculatieveld zou een mogelijkheid kunnen zijn maar is erg bewerkelijk vooral als je meerdere formulieren moet maken.

Overige tips blijven welkom.

Wim

• 0
Posted

Als je genoegen neemt met een afbeelding van het formulier, kan je voor Copy kiezen in de Preview mode. Er wordt dan een afbeelding van de actieve pagina op het klembord gezet die je kan plakken in een mail bericht.

Nadeel is wel dat elke pagina een Copy actie vereist.

rmw