Jump to content
  • 0

BackUp path is not valid

Donamd

Question

Na de installatie van FMServer 17 zou ik de backup locatie willen aanpassen naar een externe locatie.

Ik heb op de externe locatie een map voor de backup's aangemaakt en het pad hiervan aangepast bij Configuratie - Folders.

Nadat ik deze wil bewaren krijg ik de foutmelding 'The path is not valid'.

Na wat opzoek werk zie ik dat dit wellicht iets te maken heeft met de permissions.  Hoe pas ik dit best aan ? Bij de installatie heb ik als gebruiker voor 'local' gekozen.  Wellicht zit hier het probleem.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik ga er even vanuit dat het geen netwerk pad is en dat je Filemaker Server met de standaard Filemaker Server gebruiker geïnstalleerd hebt. En dat je op een Mac werkt.

Geef in een terminal venster het volgende in:
sudo chown fmserver <folder path>
sudo chgrp fmsadmin <folder path>

• 0

Ik kom even terug op deze vraag.  Nu ik weet hoe ik een script kan laten starten vanaf de FMServer via de Scheduler dacht ik er aan om het backup bestand dat automatisch gemaakt is door FMServer te copieren naar een externe harde schijf.

Hiervoor dacht ik dit te doen met Scriptmaster en de functie CopyFile.

Ik denk dat ik de plugin goed geïnstalleerd heb op de FMServer, aangezien ik via Connectors -> Plug-In 360Works Scriptmaster zie staan en ook ingeschakeld heb.

Via Scriptmaster heb ik de functie CopyFile geregistreerd.

Ik heb de funtie CopyFile toegevoegd in het script dat via de FMServer uitgevoerd wordt.  Het script wordt effectief uitgevoerd.  Via Event.log zie ik geen foutmelding en toch zie ik het bestand niet staan op de locatie waar naar toe gekopieerd wordt.

Iemand een idee ?

• 0

Ik kom even terug op deze vraag.  Nu ik weet hoe ik een script kan laten starten vanaf de FMServer via de Scheduler dacht ik er aan om het backup bestand dat automatisch gemaakt is door FMServer te copieren naar een externe harde schijf.

Hiervoor dacht ik dit te doen met Scriptmaster en de functie CopyFile.

Ik denk dat ik de plugin goed geïnstalleerd heb op de FMServer, aangezien ik via Connectors -> Plug-In 360Works Scriptmaster zie staan en ook ingeschakeld heb.

Via Scriptmaster heb ik de functie CopyFile geregistreerd.

Ik heb de funtie CopyFile toegevoegd in het script dat via de FMServer uitgevoerd wordt.  Het script wordt effectief uitgevoerd.  Via Event.log zie ik geen foutmelding en toch zie ik het bestand niet staan op de locatie waar naar toe gekopieerd wordt.

Als ik het script uitvoer via FM Advanced wordt het bestand wel gekopieerd naar de gewenste locatie.

Iemand een idee ?

• 0

Je kan toch ook met windows-scripting en bijvoorbeeld xcopy het een en ander doen? Het probleem met scripts vanuit FileMaker Server is dat ze draaien vanuit de gebruiker "system" en die heeft slechts beperkte rechten en op het netwerk mag hij waarschijnlijk niks.

Met de windows task-scheduler kan je zelf bepalen wie de gebruiker is, maar ook die gebruiker zal op het netwerk rechten moeten krijgen.

Ik gebruik zelf voor mijn windows-servers het programma syncbackpro: van 2brightsparks en daarvan gebruik ik de professional-licentie voor nog geen 55 dollar. Je kan er mee synchroniseren naar een netwerk-schijf, maar ook naar een (s)ftp(s) server. De synscronisatie kan op diverse manieren, de keuzes zijn best uitgebreid. 

Er is ook nog een light-versie van 20 dollar, maar ik ken daar de features niet van. In elk geval vond ik het vanwege de lage kosten geen optie om zelf te tobben