Ga naar inhoud
  • 0

PDF on Server preview


hans erik

Vraag

Ik maak veel gebruik van Save Records as PDF en sinds enige tijd ook op de server, via een PSoS. De PDF wordt dan aangemaakt in de documentsfolder op de server en vervolgens met behulp van de BaseElements plugin geïmporteerd in een remote containerveld. Gaat prima, behalve dat de preview ontbreekt: de PDF toont als icon. Daarvoor heeft de BaseElements plugin een functie ConvertContainer. Maar ik heb toch het idee dat het niet altijd naar behoren werkt. Niet iedereen ziet de PDF en en soms toont ie toch alleen een icon. Als ik het veld instel op 'image' (dus niet interactief) verschijnt de preview (= de image) bij sommige gebruikers wel, maar bij andere weer niet.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen wanneer FileMaker wel een nette preview toont en wanneer niet?

Server is Windows 2016 en FMS16.0.4, BE plugin v4.

 

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
29 minuten geleden zei andries:

probeer eens met Insert From URL en het "file://" protocol (opgelet je moet wel wat berekeningen doen om het juiste bestandspad te verkrijgen). Dan heb je alvast geen plugin nodig. (ik weet niet zeker of dit het probleem ook zal oplossen of niet...)

Zo doe ik het ook op mijn Server W2K16 met FMS17 en dan wordt het nooit een interactieve container. Het foefje van @mykarizma uit een ander topic kan je helaas op de server niet gebruiken. Jammer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een dergelijk probleem eerder aan de hand gehad in een MS windows omgeving.
Het bleek dat verschillende gebruikers andere PDF viewers gebruikten.
Wanneer je een pdf bestand selecteert en daarvan de eigenschappen opvraagt kun je
Aangeven met welk programma dit geopend moet worden. Kies daarvoor de PDF viewer die werkt
op de systemen die altijd wel de preview tonen.

Tevens dien je wel een geldig certificaat te installeren op de fm server om er zeker van te zijn dat FM pro er zelf niet voor gaat liggen.
Echter wanneer binnen het netwerk het ene werkstation het wel toont en een andere niet zou ik eerst naar de pdf viewer keuze kijken.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...