Ga naar inhoud
  • 0

Gegevens van de ene naar andere tabel kopiëren


ritskie

Vraag

Goedemiddag,  


Ik loop in FM 15 / GO 16  tegen een probleem aan. Ik heb een tabel offerte en een tabel offerteregels, deze worden middels een script omgezet naar een factuur, deze bestaat uit de tabellen facturen en factuurregels. De gegevens worden overgezet door ze naar tijdelijke bestanden te exporteren en vervolgens weer te importeren. Dit werkt op een PC/ Mac (FM 15) prima maar in Filemaker GO niet goed. Inmiddels heb ik een relatie tussen offerte en factuur gemaakt, dit werk goed. Nu moet ik alleen nog de offerteregels naar factuurregels zien te kopiëren. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt. 

(ik heb dit bericht ook in de categorie Fm Go geplaats maar krijg het daar niet verwijderd :()


Grt 
  
Richard 

aangepast door ritskie
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Richard,

Zonder een tussen bestand, je kan van ene tabel importeren in een andere tabel.
Hiervoor moet je eerst naar go to related records (offerteRegels) gaan en daarna go to layout ( factuurregels ) en hier via "Import Records" kan je de offerte regels importeren.
Gebruik een $variable bij "data source File" en vul deze variable met Get ( FileName ) in.

 

Andere manier is doormiddel van een Loop script, waarmee je de alle offerteregels 1 voor 1 overneemt naar factuurregels.

 

Link naar reactie
  • 0
48 minutes ago, mykarizma said:

Zonder een tussen bestand, je kan van ene tabel importeren in een andere tabel.
Hiervoor moet je eerst naar go to related records (offerteRegels) gaan en daarna go to layout ( factuurregels ) en hier via "Import Records" kan je de offerte regels importeren.
Gebruik een $variable bij "data source File" en vul deze variable met Get ( FileName ) in.

Werkt dat ook in FMGo?

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...