Ga naar inhoud
  • 0

Planning over middernacht heen?


marcelboot

Vraag

Bestaat er ergens op deze aardkloot een toepassing, die uren kan verwerken, die over middernacht hen gaan? Ik zit me suf te piekeren en vind nog geen oplossing.

Heeft iemand zoiets al eens gemaakt of ergens gezien???

Eigenlijk zoek ik dus een urenregistratie, die over twee dagen kan lopen.

aangepast door marcelboot
Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor het meedenken, maar ik kan hier nog niet verder mee. Timestamp heeft geen zin, want het wordt allemaal achteraf ingevuld en dan kun je dat niet gebruiken.

Het gaat alleen om de eindtijd, die ik wil laten registreren die dus over middernacht heengaat. Ik laat nu maar 28:00 uur invullen, als het 4 uur in de morgen is. Tot ik een betere oplossing weet.

Link naar reactie
  • 0

Moet dat geen 12.00 uur zijn? :-)

Anders geformuleerd (ik denk dat je hetzelfde bedoelt..): indien T1 < T2, dan T2 - T1; indien T1 > T2, dan wordt de datum overschreden, en bereken je T2 - T1 + 24.

4 - 16 + 24 = 12

De timestamp benadering kan handig zijn als einddatum niet per se de volgende dag is, maar mogelijk nog later... Timestamp reken je uit door combinatie datum en tijd.

Timestamps zijn ook handig als er meerdere tijdsberekeningen uitgevoerd moet worden. Bijvoorbeeld bij verschillende tarieven per tijdsvak. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit eens een factuurprogrammaatje gemaakt voor een loonwerker, werkte ook na middernacht wel eens door.

Gebruikte formulie:

Case(FactuurEind > FactuurStart;
((FactuurEind - FactuurStart)/60-FactuurSchaft)/60;
((Time ( 24;0;0 ) - FactuurStart + FactuurEind)/60-FactuurSchaft)/60
)

Schafttijd werd niet gefactureerd, dus dat ging er vanaf.

Er zijn vast mooiere oplossingen, maar met mijn beperkte kennis was dit te maken en werkt het tot heden goed.

Link naar reactie
  • 0

Ook dit is een mooie oplossing hoor, maar ik heb het mezelf wat lastig gemaakt door het feit, dat er in een subtabel meerdere records worden aangemaakt voor 1 werkbon. Allerlei laad- en losadressen (rittenstaten) worden ingevuld en daar staat telkens een aankomst en vertrektijd bij. het gaat mij dus alleen om de eerste waarde van laadplaats  laatste waarde in de rittenstaten bij vertrektijd losplaats (Max(Vertrektijd) dus) en die gebruik ik om het totaal aantal uren voor die dag te berekenen. Lastig klusje dus.

Link naar reactie
  • 0

Kun je me dat uitleggen, want die vat ik niet helemaal. Overdagritten gaan prima, maar die nacht is het probleem.

Voorbeeld:

start rit laadadres1: 22:00 uur  losadres1 01:00 uur

laadadres2 01:30uur  losadres2 03:00 uur

laadadres3 03:00uur losadres4 04:30 uur einde rit

Welke formule maak je als je de uren wilt uitrekenen?? 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er uit inmiddels.

Uitgaande van daguren tussen 06 uur en 18 uur kom ik tot de volgende formule. Gewoon voor jullie info

Case ( Start rit ≥ Eind rit     and Eind rit  ≤  Dagurenstart;""; Start rit ≥ Eind rit     and Eind rit   ≥   Dagurenstart;(Eind rit-Dagurenstart)/3600; Start rit ≥ Dagurenstart and Eind rit ≤ Dagureneind;((Eind rit-Start rit)/3600)-(Pauze/3600); Start rit ≤ Dagurenstart and Eind rit ≤ Dagureneind;((Eind rit-Dagurenstart)/3600)-(Pauze/3600); Start rit ≤ Dagurenstart and Eind rit ≥ Dagureneind;((Dagureneind-Dagurenstart)/3600)-NA-(Pauze/3600); Start rit ≥ Dagurenstart and Eind rit ≥ Dagureneind;((Dagureneind-Start rit)/3600)-NA-(Pauze/3600); )

De nachturen had ik al weten te formuleren.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...