Jump to content
  • 0

Gebruikers applicatie overzetten bij update

LcGrs

Question

Hoi,

Ik heb een applicatie die wellicht als runtime gaat gebruikt worden. Er is voorzien dat er gebruikers aangemaakt worden (met gebruikersnaam en login). Als ik een nieuwe versie van die applicatie heb, kan ik de gegevens uit de oude database importeren naar de nieuwe database, maar wat met de gebruikers? Vermits FM17 alle info voer gebruikers (gebruikersnamen, logins en toegangsprofielen) afzonderlijk bewaard en je als gebruiker daar niet aankan, moeten alle gebruikers opnieuw aangemaakt worden telkens er een nieuwe versie (nieuwe versie van de applicatie, niet van FM dus) in gebruik genomen wordt?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Op 03/01/2019 om 17:22 zei Banach:

Dit los je op door heel het aanmaken en beheren van accounts te scripten. Hou in een tabel bij welke accounts zijn aangemaakt inclusief passwords en profielen. Wanneer je dan een nieuwe versie vult kun je middels een script die tabel uitlezen en de betreffende accounts aanmaken.

Dit klopt, maar dan verlies je toch het voordeel (of is dat geen voordeel?) dat Filemaker zelf het beheer van gebruikersnamen doet.

• 0

De tool is onmisbaar als je ook gebruikers wilt migreren. Er is behoorlijk wat intelligentie ingebouwd voor wat betreft matchen van velden e.d. Commandline interface is wellicht intimiderend. Migratie gaat overigens razendsnel.

In ieder geval zijn er mooie tools gemaakt om het gebruik ervan te vereenvoudigen, bijvoorbeeld die van Soliant.

https://www.soliantconsulting.com/labs/filemaker-17-data-migration-tool-demo