Ga naar inhoud
  • 0

WebDirect FM17 url scripts - bug


NvD

Vraag

Beste wensen allemaal.

Tijdje gewacht voordat ik filemakerserver 17 ging gebruiken, 1-1-2019 leek mij een mooi moment.

Ik werk veel met WebDirect tot volle tevredenheid. Helaas kom ik nu achter een vreemd fenomeen/bug.

https://aanvraag.test.eu/fmi/webd/Rooster?homeurl=https://www.test.nl&script=zoek_huwelijk&$vari=3236519860486176

Zoals je ziet gebruik ik in de URL het script 'zoek_huwelijk' wat het resultaat geeft 'script niet gevonden of verwijderd. Dit script heb ik nieuw gemaakt.

Gebruik ik een reeds bestaand script werkt dat prima. Als ik dat bestaande script kopieer en naam aanpas wordt het ook niet meer gevonden.

Inmiddels server herstart, bestand lokaal veranderd het mag niet baten. Kortom bij Webdirect met de url en scripts lijkt er iets fout te gaan, helaas.

Weet iemand hier iets van of reeds de oplossing weet, heel graag.

Groet Nico

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reactie.

Heb ik ook al geprobeerd, maar maakt niet uit.

Inmiddels ben ik iets verder en lijkt erop dat mijn bestand wellicht corrupt is of wat dan ook.

Als ik scripts importeer uit dit bewuste bestand, maar ook uit backups, zie ik maar een paar scripts en de script-mappen zie ik wel. Van de 40 scripts zie ik er 5 stuks en de rest is onzichtbaar. Het bestand lijkt niet meer goed om te gaan met scripts voor buitentaf (import en via URL) en scripts aanroepen in het bestand geeft geen problemen.

Een herstel levert niets op en krijg alleen maar goede berichten na het herstel.

Heeft iemand nog een idee, gaarne. Anders wordt het denk ik herbouwen.

Link naar reactie
  • 0

Blunder van mij. Te intensief bezig geweest en vergeet een cruciaal iets.

In de URL zit een script wat moet worden gestart, maar daar zijn wel rechten voor nodig. De database wordt standaard op het web geopend met een user "web" met heel weinig rechten. In het script vindt een nieuwe aanmelding plaats. De blunder is dat ik vergeten was bij die user het bewuste script op uitvoerbaar te zetten.

Daarnaast kwam ik er ook achter als de database automatisch inlogt met een user met weinig rechten dat je dan ook geen import kan doen van scripts of tabellen. Er wordt niet om een nieuwe aanmelding gevraagd. Dus zorg dan dat die automatische inlog uit staat. Ik maar denken dat de database corrupt was, dus niet.

Ga ik toch het nieuwe jaar goed in.

Marsau bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...