Ga naar inhoud
  • 1

ERD school


Brecht

Vraag

Hallo,

Ik werk sedert 1 maand met Filemaker en wil een soort van 'agenda' opzetten voor leerkrachten. Ik had al iets gemaakt wat goed werkte maar kwam dan tot de vaststelling dat mijn basis niet in orde was waardoor ik opnieuw kan beginnen...

He zit zo: Een leerkracht geeft les in meerdere scholen, iedere school heeft meerdere afdelingen. Als die leerkracht de app opent (of inlogt) wil hij leerlingen kunnen toewijzen aan een school en vervolgens lesmomenten toekennen aan die leerling. De lesmomenten verschillen van school tot school. Het is niet de bedoeling dat hij de lesmomenten van school B ziet als hij leerlingen toevoegt en toewijst in School A. Ik bedoel hiermee: Als school A volgende lesmomenten heeft: "maandag 16u-17u wiskunde" en "maandag 17u-18u turnen" dan wil ik deze mogelijkheden niet zien in school B als deze daar niet bestaan. Ik zou werken met ofwel vooraf gedefineerde lesmomenten (leraar maakt deze eerst aan) of door middel van keuzelijsten in lesuren, weekdagen, cursussen... Vooraf gedefineerd zal misschien beste oplossing zijn.

Ik zou dus eigenlijk een keuze moeten hebben bij openen van de app naar welke schoolomgeving de leerkracht naartoe wil. Maar hij wil ook kunnen schakelen tussen de scholen...

Hieronder zien jullie de ERD die ik gemaakt heb. Ik weet niet goed hoe ik nu verder moet:

Heb ik 2 layouts nodig waar ik dan op filter per school? Kan ik die lesmomenten en de leerlingen dan ook filteren? En op welke tabel zal die layout best gebaseerd zijn?

Alvast dank als iemand eens tijd heeft om dit na te zien en me verder te helpen.

 

ERD.thumb.jpg.8e721a63744a7e51584215cdd7981cd1.jpg

 

 

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben hier niet echt mee geholpen want wil dit zelf leren. Als dit een forum is voor professionelen dan maar nog wat meer video's bekijken op Lynda.com.
Cursussen volgen is niet betaalbaar voor iemand die dit gewoon uit interesse leert (ik heb namelijk al een beroep).

Met verticale leerroute bedoel je eerst leren stappen voor je loopt waarschijnlijk?

Link naar reactie
  • 0

Nee, met 'verticaal' bedoelde ik eigenlijk gewoon een heel erg steile leercurve. Volgens mij is dit forum zeker geen forum voor professionals. 

Ik denk dat zelfstudie inderdaad heel goed is, voor specifieke vragen/problemen is hier veel kennis en denkkracht aanwezig.

Je hebt een idee die verder moet worden uitgewerkt richting een ontwerp. Het gaat dan eigenlijk nog niet eens over Filemaker kennis. 

Link naar reactie
  • 0

Klopt wat je zegt! Ik ben nu één maand bezig met Filemaker en begin inzichten te krijgen maar niet alles is altijd te vinden op het internet. Ik heb trouwens vandaag gevonden waar ik moet starten maar de weg is nog lang en ik kom zeker nog bruggen tegen die nu nog te ver zijn... Maar ik ben een doorzetter!! :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...