Freaky Posted January 30, 2019 Share Posted January 30, 2019 Ik zit met volgend probleem : excelbestanden worden opgeslagen in containervelden wanneer ik deze open , wijzigingen aanbreng en terug opsla , blijken deze aanpassingen niet opgeslagen wanneer ik het document terug open. iemand enig idee ? alvast bedankt Quote Link to comment
0 Banach Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 Ik vermoed dat je het gewijzigde Excel document niet opslaat in de FileMaker container maar elders op je computer. Daarna moet je het nog opslaan in de FileMaker container. Dus 2 stappen. Quote Link to comment
0 Marsau Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 Denk ik ook. Als je Excel opent vanuit de container is het bestand al op een tijdelijke, externe plaats opgeslagen. Daar sla je dus ook je wijzigingen op. Quote Link to comment
0 Freaky Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 Dus als ikhet goed begrijp , kan ik vanuit excel niet automatisch opslaan naar dezelfde plaats ? Quote Link to comment
0 Banach Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Je en nee. Vanzelfsprekend kun je een Excelbestand na bewerking weer opslaan op dezelfde plaats (op je computer). Een FileMaker container is echter geen 'plaats' maar een of andere 'structuur' in het programma. Excel heeft geen mogelijkheid om daar mutaties in uit te voeren. Dit is precies zo als een Excel bestand in je mail programma; ook dan kun je het bestand aanklikken in de mail waardoor het geopend wordt in Excel. Wijzigingen die je aanbrengt zul je echter niet terugvinden in het bestand dat je in de mail hebt staan. Quote Link to comment
0 Marsau Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Ik denk dat je een 'edit-script' maken dat het bestand exporteert, het pad onthoudt in een apart veld of variabele, en vervolgens weer via dit pad kan importeren via dit pad. Quote Link to comment
0 Freaky Posted February 1, 2019 Author Share Posted February 1, 2019 Bedankt voor de uitleg Banach , ik probeer je voorstel Marsau Quote Link to comment
Question
Freaky
Ik zit met volgend probleem :
excelbestanden worden opgeslagen in containervelden
wanneer ik deze open , wijzigingen aanbreng en terug opsla , blijken deze aanpassingen niet opgeslagen wanneer ik het document terug open.
iemand enig idee ?
alvast bedankt
6 answers to this question
Recommended Posts