Ga naar inhoud
  • 0

Print menu


Leen

Vraag

Goedemiddag,

Deze beginner in FileMaker heeft een keuzemenu gemaakt voor printopties. Ik heb dit gedaan omdat geen enkele printinstelling en layout hetzelfde zijn. Het is de bedoeling dat door de gebruiker meerdere keuzes geselecteerd kunnen worden. Ik ben al een dag of wat bezig, maar ik kom er niet uit. Wanneer ik de opties opneem in het script, stopt het script wanneer de eerste "if" keuze wordt benut en dus heb ik in plaats van de vervolgstappen in het scipt, een subscript aangemaakt. Hierbij gebruik ik als laatste stap van elk subscript, perform (naam van het hoofdscript) waardoor ik weer terugkom in het hoofdscript. Dit werk maar heeft als gevolg dat de scriptstappen over het scherm vliegen, omdat freeze Window niet meer werkt bij terugkeer in het hoofdscript. Ook vind ik het niet erg betrouwbaar over komen en heb ik het idee dat ik er een zooitje van aan het maken ben. Waar ik naar op zoek ben is een manier om naar een bepaalde regel terug te springen in het hoofdscript. Vroegahr in Lotus 1-2-3 (Yup, ik ben al zo oud) had je daar het commando "Branch" voor, maar in FileMaker bestaat dit blijkbaar niet. 

Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen?

Alvast enorm bedankt.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo!

het hoofdscript loopt altijd verder na het aflopen van een subscript, dus dat aanroepen op het einde is niet nodig.

Dat een freeze window niet zou werken, is niet waar, dus als het flasht ligt het aan iets anders, maar sowieso wordt je hoofdscript nu veel te veel aangeroepen.

het is ook altijd handig (zeker als het hier om die print gaat) om op het einde van een subscript terug te keren naar de originele layout. Bij mij is een vuist regel (tenzij het een navigatiescript is) dat een subscript altijd de context moet teruggegeven aan het hoofdscript zoals het begonnen is, een "go to layout [ Original ]" doet al heel veel op het einde van elk script.

Groetjes

Andries

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...