Ga naar inhoud
  • 0

limited access voor guest account


BVB

Vraag

Ik zou even een probleempje over de RLA van FM 7 willen plaatsen: in een database met verschillende gebruikers en telkens aparte permissies, moest ik nu ook een soort guest access account aanmaken, waarmee gebruikers alleen alle records kunnen browsen en zoeken, maar niet deleten, creëren of editen. Alleen: 1 veldje in 1 specifieke table mogen de guest accounts gebruiken om opmerkingen in te geven, zodat de "echte" medewerkers die kunnen verwerken in de record. Ik heb een privilege set waarin zowat alles afgezet is, en bij de custom privileges voor records alleen "view" op "yes" gezet (edit-create-delete op "no"), en bij "field access" dat ene veld op "modifiable" heb gezet. Toch mag ik dat veld volgens FM niet wijzigen of er iets in tikken. Tweede poging: in de custom privileges voor records ook "edit" op "yes"' gezet, maar in "field access" alles view only uitgezonderd het bewuste veld, maar helaas, zelfde resultaat. Iemand enig idee wat ik nog fout doe?

Nog even dit: het veld in kwestie is een doodeenvoudig tekstveld, dus geen calculations of scripts of relaties met andere dingen die iets in de war kunnen sturen.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Koen,

 

hartelijk dank voor het voorbeeld; dat is idd. precies wat ik bedoel. Alleen, die instellingen die je gebruikt in de privilege set had ik identiek zo staan in mijn eigen file, en daar werkte het blijkbaar niet. Ondertussen heb ik het hele probleem anders opgelost, door de remarks een aparte related table te maken, maar ik blijf me afvragen wat er nu misging in mijn oorspronkelijke versie. Zoals blijkt uit jouw voorbeeld, werkt het perfect zoals ik me had voorgesteld, maar ik zie niks wat anders is dan in mijn file, helaas. Alleszins toch bedankt voor de moeite!

 

Vriendelijke groeten,

Bart Van Beek

Link naar reactie
  • 0

Ach, het zal wel ergens iets dom zijn dat ik compleet over het hoofd heb gezien; de file die je doorgestuurd hebt, bewijst dat het wel degelijk behoort te werken zoals voorzien. Ik heb ondertussen iets anders dat werkt, dus breek ik mij er verder het hoofd niet meer over. Tot ik het ooit weer nodig heb... :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...