Ga naar inhoud
  • 0

auto complete met externe value list


Axello

Vraag

Ik zie dat het knopje 'auto-complete using value list' uit staat als een externe valuelist gebruikt wordt in FM 8. Ik gebruik een value list uit een ander bestand.

Behalve via een complete copie van de tabel uit het andere bestand, is er een handige workaround om toch auto-complete te krijgen op je (externe) value list?

 

Drop down lists werken namelijk wel gewoon, al is het wat traag met 4000 records.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een complete copie is niet nodig.

 

Je maakt eerst een bestandsverwijzing naar het bestand dwaar je tabel staat. (Wellicht heb je die al).

Daarna ga je naar Definiëren > Database > Relaties e

en voeg je tabel uit het andere bestand als tabelvermelding of table occurence toe aan de graph.

 

Nu pas je je waardelijst aan zodat hij de gegevens van deze tabelvermelding of table occurence gaat halen.

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

helaas, dat lijkt ook niet te werken. Ik had al een relatie met de tabel in het andere bestand, maar die werkte niet. Ik heb nu een relatieloze graph gemaakt met het andere bestand, ik kan alle tabellen prima zien en aangeven in de value list. De value list werkt ook, maar de auto complete werkt helaas niet. javascript:emoticon(':cry:')

 

meer ideeen?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben eruit, althans, ik weet waarom het niet werkt! De auto complete werkt alleen als je een value list gebruikt die maar 1 waarde laat zien. Vaak gebruik ik een value list om het record id te vinden bij een naam. Het laat dan alleen de naam zien, terwijl 'onder water' het record id wordt ingevuld. Dit werkt niet. Bij een test waarbij ik direct de naam laat zien werkt de auto-complete wel. Nu nog een workaround bedenken om het echte record id uit de gevonden naam te herleiden. Een ander type relatie oid.

 

m.i. zou dit toch als bug kunnen worden gekenmerkt, FM 8 laat toch ook de namenlijst zien, dan zou het ook met die namenlijst moeten kunnen auto-completen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...