Ga naar inhoud
  • 0

filemaker server 5.0 connectie via internet achter router


andy

Vraag

Hallo allemaal,

 

Sorry ik had onderstaande bericht in het verkeerde forum topic geplaatst... dus nogmaals op de juiste plek.

 

Goed dat er een filemaker site NL talig is. Ben al heel lang bezig met FM en heb tot nu toe altijd mijn heil gezocht bij fmcafe.

 

Binnenkort nog andere posts over fm 8 en server omdat ik misschien wil gaan migreren. Vooralsnog werk ik met fm 5 en server 5.

 

Vraag.

 

Ik ben verhuisd met kantoor en heb een nieuwe setup. Voorheen had ik één dedicated pc waarop ik filemaker server draaide. Op deze pc kwam ook de internet connectie (usb modem) binnen met een fixed IP. Deze PC was met een netwerk kaart verbonden aan een router en had internet verbinding delen aanstaan. Alles werkte prima en ik kon ook vanaf afstand een verbinding maken met filemaker server.

 

Wat wel een probleem was: beveiliging. Wat ik ook probeerde; om de zoveel tijd waren er toch weer aanvallen doorgekomen ondanks; firewall aan (alleen de poort voor fmserver open) en antivirus software.

 

In mijn nieuwe setup heb ik nog steeds één vaste machine echter een iets andere setting. Een adsl modem, verbonden met wireless router (deelt middels DHCP IP adressen uit). Alle PC's hebben verbinding met internet en het netwerk via deze router. Ik heb nu eindelijk filemaker server draaiend zodat de andere pc's ook kunnen connecten met fm. Dit lijkt me goed omdat het wireless modem in ingebouwde hardwarematige firewall heeft (schijnt ???). Echter nu kan ik nog niet connecten van buitenaf...

 

Rararara... hoemoet dit dan geschieden ? Is er een clarifier met enig idee?

 

Dank zal groot zijn.

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hiermee open je een heel ander hoofdstuk van netwerken aan

 

genaamd portforward.

 

bekijk en bestudeer de site 'www.portforward.com' eens.

 

Korte samenvatting... de juiste poort voor filemaker moet je router

doorsturen naar de juiste computer in jou netwerk.

 

De server moet bijvoorkeur een vast 'intern' ip adres krijgen

en op de router moet je die dan aanwijzen om bijbehorende poort

naar toe te sturen.

 

Quint

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...