Ga naar inhoud
  • 0

Versturen mail via Lotus Notes


edc

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heeft iemand ervaring met het versturen van mails via filemaker op basis van Lotus Notes. Lukt dit?

 

Hoi,

 

Ja en Nee.

 

Ja, wij doen veel met lotus notes. Echter bezit Notes niet tot een functie dat andere applicatie het recht geeft om automatisch e-mail te versturen. Dit kan wel via outlook (express). Er is een nu wel Lotus Notes versie 8 uit, misschien dat dit wel mogelijk is, zover heb ik nog niet gekeken.

 

Zelf heb ik dit opgelost met een VMware Workstation te installeren, daar Xp, FMpro en Outlook Express op geinstalleerd. Deze virtual machine verstuurd nu rapportage en herinneringen per e-mail. Het is natuurlijk niet wat je wilt, maar het is roeien met de riemen die je hebt.

 

 

Gr, Patrick

Link naar reactie
  • 0

Patrick,

 

Wat ik heb gehoord over Lotus Notes is dat het emailadres wel wordt geaccepteerd, maar de body tekst in het onderwerp terecht komt. En dat een email met veel adressen in bcc vanuit FMP niet gaat. Klopt dat?

 

Komt dit puur door de beveiliging van Lotus, of meer omdat ze een ander 'protocol' gebruiken.

 

Bart

Link naar reactie
  • 0

Bart,

 

Mijn ervaring is dat alles prima opgezet wordt in een nieuwe 'memo' in Lotus Notes. Alleen de gebruiker dient op de knop send mail te klikken in zijn/haar notes. Vanuit FM worden de velden van To, Cc, Bcc, Subject, Body exact opgezet. Zelfs een bijlage bijvoegen vanuit FM werkt prima.

 

Mijn rapportage laat ik nu versturen vanaf de server met outlook express.

Als de gebruikers emailberichten vanuuit FM versturen dienen helaas in Notes op send te klikken, maar goed, dan zit er nog een controleslag voor hun zelg in. :)

 

Wij hebben Notes 6.5.4. FMPro 8.5 en 9 clients en FMPro 8.5 Server.

 

Gr, Patrick

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...