Ga naar inhoud
  • 0

Hoe thumbnail van pdf-bestand in FMP9 invoegen?


Belial2008

Vraag

Hallo,

 

Ik ben bezig met een inventariseringsprogramma voor een archief te maken in FMP9 en wil de mogelijkheid aan de gebruiker geven om in een record een thumbnail te vinden van het document. Als de gebruiker dan op de thumbnail klikt, dan zou automatisch een multiple PDF-file openen met de gevraagde foto's. Bedoeling is om deze database te gebruiken op een netwerk van een vijftal pc's in het archief.

 

Probleem is, dat ik geen thumbnail van de PDF-file kan verkrijgen, enkel de bestandsnaam met het logo van Adobe Acrobat of een snelkoppeling. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben maar een leek met FMP9, maar vond voorlopig nog nergens een oplossing voor dit probleem op de verschillende fora van FM. Dank bij voorbaat.

 

Belial

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor de snelle reactie, Ruben. Ik probeerde het even uit maar ik begrijp niet goed hoe dit mijn probleem kan oplossen. IK kan overigens de pdf niet exporteren, vreemd genoeg. De plug-in van Troi heb ik nochtans in de Extensions gezet, maar geen effect. Mij gaat het vooral om het creëren van een thumbnail en het zou fantastisch zijn mocht ik gewoon mijn pdf kunnen invoegen en ipv het logootje van Adobe een thumbnail van de eerste pagina van het pdf-doc krijgen, zoals dat wel bv. het geval is bij de miniatuurweergave in de verkenner van Windows.

 

Ik heb een gedeeltelijke oplossing gevonden door te werken met knoppen als "Foto's openen" en "Foto's toevoegen" in combinatie met een thumbnail als preview voor de beheerderslay-out en met wat scripts werkt het redelijk.

 

Maar ik zit geplaagd met het verschijnende frame van het containerveld met de link naar pdf in de browsermode . Ik heb al geprobeerd door "veldframes weergeven wanneer record actief is" uit te schakelen, maar nog steeds als ik op de knop druk verschijnt de frame van de container met pdf dat ik erachter verborgen heb. Kan iemand me helpen met het uitschakelen van dergelijke veldframes?

Link naar reactie
  • 0

Hoi, Ik had het verkeerd gelezen...

 

Ik gebruik een Mac maar daar kan ik als ik een PDF als plaatje importeer de eerste pagina zien! Als ik als file importeer dan niet. Bijgaand een aangepast bestandje...

 

Export moet het nu ook wel doen, want ik gebruik op de Mac altijd gedachtenloos unixpaden enzo bij exports, dus (heb jij Windows?) elders gaat het wel eens mis...

 

Met de Troi fileplugin worden paden en bestandsnamen makkelijk meegenomen in je oplossing, zo kan je b.v. de aanmaak datum, de naam en de lokatie van een bestand netjes in je oplossing zetten. Kan handig zijn als je b.v. een foto database maakt ofzo. Verder is er hier speciaal een Thumbnail functie te vinden, als je de Troi fileplugin download staat het in een voorbeeld bestand het heet: Thumbnail.fp7

 

Ruben

PDF.fp7

5a758dc8dee55_Picture1.png.e8bcfbf1fc725b57e1783e4b1104adac.png

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ruben,

 

Ja, ik werk helaas met Windows.

 

Ik heb de Thumbnail van Troi eens uitgeprobeerd en dit is idd een handige tool om goede thumbnails te creëren. Nu hoef ik al niet meer in Photoshop of zo te gaan knutselen.

 

Wat jouw pdf-oplossing betreft, als ik het bestandje export, dan herkent Windows het niet, zelfs niet als pdf. Met als gevolg dat ik het ook niet als object of bestand kan invoegen.

 

Toch al bedankt voor je goede raad en hulp.

 

Groeten,

Belial

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...