Pasav Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Sinds de upgrade naar Snow Leopard, verliezen de FileMaker Clients de verbinding op zeer regelmatige basis. Er wordt geen gebruik gemaakt van een FileMaker Server, 1 machine heeft FM openstaan deze draait nog op Leopard. En wordt niet gebruikt, en FM staat in de voorgrond. En zeer regelmatig is 5-6 keer per uur. Voor de upgrade was er niks aan de hand, is FM9 zo instabiel onder Snow Leopard .. ? Quote
0 Pescador Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 Kijk even in de Systeemvoorkeuren bij Energiestand. Waarschijnlijk staat de Sluimerstand computer vrij laag, bijvoorbeeld na 15 minuten. Ik zet hem zelf altijd op "Nooit". Ik vink ook de optie "Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk" uit. Benieuwd of dit het probleem oplost. FileMaker Server kan niet tegen sluimerstand en verbreekt dan de connectie. Quote
0 Pasav Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 Machines staan niet op slaap idd, en we maken geen gebruik van de Server. Is puur iets van SL, de Leopard machines hebben geen probleem. Quote
0 Pescador Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 Wat ik net omschreef bij FM Server gebeurt ook wanneer een FM Client de host is. Uit nieuwsgierigheid: Hoe is Energiestand bij de Snow Leopard machines ingesteld? Quote
Question
Pasav
Sinds de upgrade naar Snow Leopard, verliezen de FileMaker Clients de verbinding op zeer regelmatige basis.
Er wordt geen gebruik gemaakt van een FileMaker Server, 1 machine heeft FM openstaan deze draait nog op Leopard. En wordt niet gebruikt, en FM staat
in de voorgrond.
En zeer regelmatig is 5-6 keer per uur.
Voor de upgrade was er niks aan de hand, is FM9 zo instabiel onder Snow Leopard .. ?
3 answers to this question
Recommended Posts