Ga naar inhoud

Data API in FileMaker Cloud mbv node.js app op AWS Lambda


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Voor een klant van mij ben ik samen met een front-end ontwikkelaar een koppeling aan het maken tussen FileMaker en een website middels de data API. Omdat de FM server van deze klant in de FileMaker Cloud - dus AWS cloud - draait, is er een extra authenticatie hobbel: er moet eerst een FileMaker ID token opgehaald worden, welke vervolgens in de authorization header geplaatst moet worden alvorens data API requests te kunnen doen. Wim DeCorte van Soliant heeft hier een goed artikel mét oplossing voor geschreven: https://www.soliantconsulting.com/blog/data-api-filemaker-cloud/

In het kort: Wim heeft een Node.js appje geschreven (open source) welke je op 'een' computer (server, Raspberry Pi, wat dan ook) kunt draaien welke een authenticatie request kan ontvangen, peper en zout bij doet en vervolgens bij AWS een FileMaker ID ophaalt. Dit werkt prima, maar dit stukje node.js is dermate klein dat het ook weer wat overdreven is om hier een complete VM voor in de lucht te houden. Wim doet de suggestie om dit stukje code dan serverless bij AWS te draaien met de service 'Lambda' en de 'API Gateway'. Voordelen zijn dat het zeer robust draait tegen nihile kosten.

Ik heb echter zeer weinig (tot geen) verstand van Node.js / JavaScript. Ik heb geprobeerd samen met Google en YouTube om deze code naar AWS Lambda te brengen, maar geen succes. Kan iemand hier mij in de juiste richting duwen?

Vriendelijke groet!
Corné

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...