Jump to content
  • 0

berekend veld

eurotouring

Question

In mijn huidige database heb ik een brekend veld: duitse BTW, door een wijziging in de duitse BTW wetgeving moeten sommige klanten zelf BTW afdragen. Ik moet wel de basis fuitse BTW opgeven in mijn listing maar geen BTW berekenen. Maar doordat het een berkend veld is kand ik het vled duitse veld niet forceren en op nul zetten. Zijn er mogelijkheden dat ik dit naar de toekomst wel kan zonder een nieuw veld te moeten aanmaken dat ik de toekomst dan zou gebruiken; maw kan ik het veld duitse btw veranderen zonder gevolg voor de vroeger berekende velden

danke schon

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

opnieuw in alle hevigheid een aantal serieuze fouten tegen de spelling:

ik heb 2 velden:

basis duitse BTW

duitse BTW = (basis duitse BTW/100*16)

met de nieuwe wetgeving in duitsland moeten sommige klanten zelf de duitse BTW afdragen en moet ik dus 0 kunnen invullen in het veld duitse BTW

kan ik dit berekend veld aanpassen zonder gegevensverlies van de reeds gemaakte velden en hoe heb al berekeing aangepast

• 0

Wat is er tegen een nieuw veldje?

Maak een veldje BTW_percentage. Je formule wordt dan

duitse BTW = (basis duitse BTW/100*BTW_percentage)

naargelang je klant vul je in dit veld dan 0 of 16 in. Je bent dan tevens al klaar moesten de BTW percentages in de toekomst nog wijzigen. Het was zowieso al niet echt volgens de regels om het BTWpercentage hardcoded in je formule op te nemen.

Ik maak zelf altijd 2 velden: 1 globaal veld met het huidige BTW-percentage. Dit percentage kan enkel gewijzigd worden vanuit een 'settings' layout.

Het veld BTW_percentage neemt dan bij creatie van een nieuw record in eerste instantie de waarde over van het globaal veld (via autoenter calculated value). Deze waarde kan dan voor iedere klant eventueel nog gewijzigd worden.

edc