Jump to content
  • 0

Database openen in frame op website

brunow

Question

Hallo,

Ik heb mezelf een tijd terug op de FM7 IWP gegooid, en heb daarin een volledige website ontwikkeld.

Handig, mooi, snel, een reeks pluimen op de hoed van de developers bij FileMaker.

De site draait perfect als je ze rechstreeks aanspreekt (dus via het IP adres van de computer waar ze op draait).

Nu wil ik die site laten openen in een frame van een andere pagina.

De site opent dan wel, maar er werkt geen enkele button meer.

Ik zit nu al weken te zoeken, maar kom er niet uit.

Iemand een idee ?

Bedankt alvast

Bruno

PS: Voor alle duidelijkheid: De computer waar de applicatie op draait heeft een vast IP adres, en is permanent verbonden met het internet. Om alle firewall problemen te vermijden, heb ik deze computer (voorlopig) ook buiten de firewall geplaatst

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Mooie site!

De oorzaak dat de navigatie niet meer werkt, wanneer je deze pagina binnen een frame gebruikt, ligt bij het feit dat FileMaker heel wat Javascript gebruikt om te navigeren.

IWP maakt op zich gebruik van frames en communiceert tussen de verschillende frames via JavaScript. Hiervoor maakt hij gebruik van de DOM (document object model) of BOM (Browser object model).

Volgens Javascript is "top" je venster en "top.iwp" is de frame met naam "iwp" die zich onmiddelijk onder het venster bevindt. Doordat jij een extra niveau frames errond bouwt vindt JavaScript op deze manier het frame IWP niet terug onder top. Het frame IWP zit nu onder jouw nieuwe frame en dan onder de top: "top.yourframe.iwp".

We hebben echter geen controle over de Javascript die IWP genereert en het javascript aanpassen is dus een onmogelijke klus. Je moet dus zoeken naar een methode om het gebruik van frames te vermijden.

Koen

• 0

Bedankt voor het compliment, en voor het antwoord, Koen.

Maar als ik het goed begrijp is al mijn moeite voor niets geweest, en is er geen eenvoudige oplossing. Betekend dit dat ik terug naar FM5 Unlimited moet ?

Of moet ik in PHP duiken ?

Alvast bedankt voor de hulp

Vriendelijke groeten

Bruno

• 0

Het is een aangename verrassing geweest om te zien wat jij met een ietwat beperkte tool als IWP toch gemaakt hebt, Bruno. Ziet er "lekker" uit.

En het is inderdaad teleurstellend dat FM7-IWP niet binnen een frame wil werken (op dit moment). Vanwege je ietwat sippe opmerking "alle moeite voor niets", denk ik dat je geen directe controle hebt op de linken die naar jouw pagina gemaakt zullen worden? En je dus ook niet voor 100% zeker kunt zijn dat ze in een nieuw - eigen - frame geopend zal worden?

Overweeg om de url waar naar gelinkt zal worden een "gewone" openingspagina te laten zijn. Elke hyperlink/button op die pagina zal dan als target een blank window kunnen zijn die pas op dàt moment FM7-IWP aanspreekt.

Edited by Guest
  • 0

Als je het gebruik van frames kan vermijden, kan je het best gebruiken.

Zijn frames toch noodzakelijk, zou ik er NIET voor opteren om terug te keren naar een voorgaande FileMaker versie. Bekijk dan even de optie om je website te publiceren met de de XML/XSLt technologie van de advanced server.

Als je thuis bent in PHP, kun je ook even de FX.PHP module bekijken ( http://www.iviking.org/ ).

Maar als ik jou was, zou ik toch gaan voor de optie om externe frames te vermijden.

Koen

• 0

Het doet me veel plezier om zoveel complimenten te krijgen van de experts hier (je had mijn neus moeten zien krullen ;-)), maar misschien moet ik wat meer uitleg geven over waar ik naartoe wil.

De ultrasone.be site was voor mij een testcase, om te zien of het mogelijk was om de site volledig op FM7 te baseren. Ik vind het echter vervelend voor de gebruiker dat er een nieuw venster wordt geopend, en dat er bovenaan het IP adres van de server staat. Ik heb nog een tweede (belangrijkere) site (interphase.be) die reeds jaren gebaseerd is op een FM5 unlimited database. Deze is dringend aan een upgrade toe, en mijn bedoeling was om de data van deze ultrasone.be ook te gaan aanspreken vanuit interphase.be In interphase.be is de data nog uitgebreider (met nog een afzonderlijke sectie voor onze klanten (winkeliers)), en vind ik het eigenlijk helemaal niet te doen om een nieuw venster te laten openen.

Ik had inderdaad al begrepen dat FM7 server advanced meer mogelijkheden bied, maar dien te bekennen dat ik dit belachelijk veel te duur vind. Wij zijn een klein bedrijf, en de mogelijkheden van de "gewone" FM7 zijn in principe voldoende, indien ik voor mijn probleem een (redelijk) eenvoudige oplossing vind.

Koen, ik heb je eerste antwoord nog even nagelezen, en bedacht plots hoopvol een oplossing. Als ik de frame waar FM7 in moet openen "top" noem, kom ik er dan, of denk ik nu te simplistisch ?

Met vriendelijke groeten, en bedankt voor het meedenken

Bruno

• 0

Maar als ik het goed begrijp is al mijn moeite voor niets geweest, en is er geen eenvoudige oplossing. Betekend dit dat ik terug naar FM5 Unlimited moet ?

Binnen een eigen frame is inderdaad een probleem waar ik ook tegen aan liep. Een groter probleem is dat IWP slechts 5 records in lijst-view laat zien!!!

Zelf ben ik verder gegaan met CWP. Kost meer tijd om te maken, maar is een ziljoen keer sneller in het gebruik. Diepere kennis van XML en HTML tags is wel erg handig. Kennis uit de CDML tijd is ook nog wel herbruikbaar omdat URL parametes als -lay behouden zijn gebleven.

Ook geduld om de installatie-handleiding te lezen is aanbevelenswaardig.

Tot nu toe alleen bezig geweest met afbeelden van gegevens, volgende stap wordt om scripts aan te roepen.

Vergeet niet om WPE op Sessions te zetten zodat globalen e.d. per gebruiker gevuld blijven. Als ik alvast een tip mag geven.