Jump to content
  • 0

tekstbestandjes met verschillende namen importeren

Arthur Poortman

Question

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om automatisch, via een script dus tekstbestandjes te importeren maar weet 1 2 3 niet hoe.

Ik heb het geprobeerd met de Troi File plugin maar daar kom ik niet verder mee, misschien heeft iemand al het wiel uitgevonden.

Ik zal een voorbeeldje geven:

Er worden regelmatig in map Import bestandjes gezet, best1.txt best2.txt best3.txt enz.

Het script moet kijken of deze bestanden er staan en deze 1 voor 1 importeren en verwijderen.

Ik hoop dat iemand van jullie ideeen hebben, het probleem zit niet in het importeren en verwijderen maar meer dat het telkens andere bestandsnamen zijn.

Alvast bedankt!

Groeten Arthur

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hoi Arthur,

Je kunt dit op verschillende manieren doen, maar ik zal er eentje geven. Dit voorbeeld gaat ervanuit dat je wel weet in welke folder de bestandjes staan.

De methode van importeren (import, file plug-in) hang meer af van de inhoud van de bestandjes. Ik ga ervan uit dat de structuur van de bestanden wel bekend is.

In het voorbeeldje doe ik alles in één bestand, logischer is het waarschijnlijk om je import routine in een apart configuratie bestandje te doen.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik het geheel in een voorbeeld bestandje gezet.

Groet,

Wouter

P.S. Je moet dit nog wel in een loopje zetten

importflex.fp5