Jump to content
  • 0

Openen van andere programma's vanuit FM

zorro

Question

Is het mogelijk om andere programma's te openen vanuit filmaker bv een scan programma of webcam.

Heb al wat "geprutst" via een send DDE maar dan moet het programma geopend zijn ( zie handleiding). Lukt me trouwens ook enkel voor Internet Explorer.

Is dit mogelijk?

Mvg en alvast Prettige Kerstdagen

Z

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik zit nog met de volgende vraag nl:

Ik heb verschillende records: bloem 1 ; bloem 2 , ...

Is het mogelijk om via een script een parameter met de Send event script mee te geven zodat wanneer er ik een script laat lopen vanuit bloem 1, ik in het programma kom van mijn webcam , hier een foto neem en deze automatisch in de container van bloem 1 komt?

Is dit mogelijk?

Mvg

Z

• 0

Eigenlijk zoek ik iets in de vorm van een insert object (" bitmapafbeelding")

Paint word geopend en wat er getekend is word in de container gevuld.

Is dit ook mogelijk voor andere programma's?

Ik zoek enkel een oplossing om een net aangemaakte foto in de desbetreffende container te vullen

Mvg

Z

• 0

Je kan fmp een programma laten openen maar niet een plaatje uit dit desbetreffende programma laten kopieren.

Een oplossing is om externe scripts te gebruiken. Kijk eens op de site van AutoIt Script: http://www.hiddensoft.com/autoit3/

Hiermee kan je scripts maken die dingen automatiseren in windows. Deze scripts zet je om naar een exe bestandje die je vanuit fmp oproept.

Even snel een voorbeeldje van je script in fmp:

Sent event[het autoit exe bestandje]
Script onderbreken 2 seconden (geeft externe script de tijd om zijn stappen uit te voeren)
Ga naar veld [containerbloem]

Je exterene autoit script kan er als volgt uit zien:

Run("webam.exe") ; opent je webcam programma
WinWaitActive("webcam venster") ; wacht tot dit actief is
Send ("^c") ; kopieert je plaatje, misschien een andere sneltoets en snapshot te nemen oid
WinClose("webcam.exe", "") ; sluit je webcam programma
WinActivate("FileMaker Developer", "") ; activeert fmp
WinWaitActive("FileMaker Developer") ; wacht tot fmp actief is
Send ("^v") ; doet een plak opdracht in het actieve veld "containerbloem"

Misschien op het eeste gezicht wat ingewikkeld maar als je eenmaal bezig ben is het best te doen.[/code]

Plaatje uit Paint.zip

• 0

Bedankt dit is wat ik zocht ,

Maar ik zit toch nog met een probleem, ik begrijp niet hoe de script kan weten wanneer hij een copy moet doen van het gewenste beeld.

Bv met webcam neem ik fototje, maar wanneer gaat de script de foto copiëren. Hoe moet ik dat meegegeven. Hoe zou U dat oplossen?

Mvg

Z

• 0
Hoe zou U dat oplossen?

Zeg maar JIJ tegen u :D

Maar ik zit toch nog met een probleem, ik begrijp niet hoe de script kan weten wanneer hij een copy moet doen van het gewenste beeld.

Bv met webcam neem ik fototje, maar wanneer gaat de script de foto copiëren. Hoe moet ik dat meegegeven. Hoe zou U dat oplossen?

Ik begrijp het niet helemaal,

Als je een bepaald beeld op je webcam ziet maak je handmatig vanuit je webcam app. een snapshot wat je handmatig opslaat?

Indien ja: dan kan je vanuit fm dat script laten lopen, je kan dan ook gewoon het plaatje vanuit fm zelf openen door de insert picture stap.

Indien nee: je wilt dat het script ook het plaatje neemt en deze in je container van fm plakt.

In dat geval zou je ipv paint je webcam prog. moeten oproepen en kijken wat de sneltoets is om een bepaald beeld als plaatje op te slaan.

Ik ben zelf net bezig met autoit script en heb er niet erg veel mee gedaan. Misschien kan je voor echte technische vragen beter op het autoit forum terrecht FdeB is daar een nederlandse goeroe die je vast verder kan helpen. (forum is wel engels talig)