Jump to content
  • 0

Samenwerken aan 1 database

MOTTOW

Question

Hoe kan je het beste met meerdere personen aan 1 database werken?

Het moet niet zo zijn dat je allemaal losse "databases" moet koppelen, Het uiteindelijke resultaat moet 1 database worden met meerdere tabellen.

Ik maak tabellen die in de databse moeten komen en mijn collega doet hetzelfde.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Doe vooral eens een testje, Mottow. Maak eens ieder apart een bestand met tabellen, relaties, layouts en scripts, en probeer die dan eens tot 1 bestand te krijgen. Dan krijg je een indruk van de hoeveelheid werk die daarmee gemoeid is.

Ik kan je alvast vertellen dat er geen "importeer tabel" bestaat. En dat je ook layouts niet kunt importeren (je kunt wel layoutelementen kopieren en plakken). Je kunt wel scripts importeren. Maar als de elementen waarvan het script gebruik maakt, niet aanwezig zijn, dan zullen de scripts niet werken.

Misschien zijn jullie wijzer wanneer je gaat kijken naar een manier om samen, tegelijkertijd, aan het bestand te werken. Met FileMaker Server en internet moet dat zeker te doen zijn. Of besluit om de toepassing uit verschillende bestanden te laten bestaan.

• 0

Terzelfdertijd werken in één bestand gaat. Al vergt het wel wat organisatie. Het is geen goed idee om met meerderen terzelfdertijd in de velddefinities te werken. Het gevaar bestaat immers dat je elkaars aanpassingen overschrijft.

Maar iemand die bezig is aan het scripten terwijl een andere layouts aan het aanmaken is, is geen enkel probleem. Het is een kwestie van afspreken en organiseren.

Koen

• 0
Ik werk ook samen met een collega aan één database. We hebben kleine webpagina gemaakt waaruit de database kan gedown- en geupload worden.We spreken af wanneer er één van ons beide er kan aan werken, dan kan de andere iets anders doen

Z

dit lijkt mij wel een goed alternatief. Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat je geen tabellen met alle bijkomende velden, scripts en berekeningen kan exporteren.

• 0
... Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat je geen tabellen met alle bijkomende velden, scripts en berekeningen kan exporteren.

Iemand ervaring met FM Pro Migrator (http://www.fmpromigrator.com/products/fmpro_migrator/index.html) of met FM Robot (http://www.newmillennium.com/index.php?src=directory&view=products&srctype=display&id=72&category=Developer%20Software&submenu=FMrobot_Overview)?

Leo