Jump to content
  • 0

Bestand invoegen mbv Pop3it plugin

Pieter

Question

Ik heb een database gemaakt om diverse bestanden te ordenen

Dit zijn veelal pdf bestanden die in een specifieke map op de harde schijf staan.

In de database (FM7) heb ik een containerveld aangemaakt en met 'invoegen', 'bestand' en 'Alleen verwijzing naar het bestand opslaan' kan ik de bestanden invoeren. Dit heeft als voordeel dat de gebruiker door dubbel te klikken op dit bestand het bestand kan openen of dit nu een pdf , tekst of tekenbestand is.

Nu ontvangen we veel pdf bestanden per email en daarvoor is de pop3it plugin aangeschaft. Het is met de Pop3it plugin geen probleem om de pdf bestanden automatisch in de juiste map te krijgen, echter het lukt mij niet om in het containerveld een automatisch verwijzing te krijgen naar dit bestand. Het lijkt mij dat dit moet kunnen mbv de berekening script 'External ( "POP3-CurrAttach"; "" )'

Mogelijk dat iemand mij enigszins op weg kan helpen

PS iedereen de beste wensen voor 2005

Edited by Guest

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Heb je het filepath naar het bestand?

Zorg dat het dan ongeveer uit gaat zien als:

file:../Documents/Projecten/ProjectA/FaxJanuari2005.pdf
filemac:/HardeSchijf/Users/sanne/Documents/Projecten/ProjectA/FaxJanuari2005.pdf

Deze tekst kun je in je containerveld plakken, of via de Set Field-scriptstap in het containerveld plaatsen. Dan onstaat er een reference naar het bestand in het containerveld, net zoals verschijnt bij Insert > File ...

Windowsgebruikers moeten dat pad ietwat aanpassen voor hun OS.

• 0

Sanne,

Mijn dank

soms zijn de antwoorden zo voor de handliggend,

ik dacht dat je een extra calculatieveld nodig had welke gelijk moet zijn aan het containerveld zoals beschreven in Filemakernews Tips & Trucs van september 2004

Het enige lastige is nu dat het pad dat de Pop3it plugin geeft met ":" werken ipv met "/" als scheidingteken, maar dat is redelijk eenvoudig op te lossen