Jump to content
  • 0

Scripts koppellen aan login

Rob

Question

17 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Eerste een set field dat een textveld vult met de Get( accountName)

Dan "ifjes " met verschillende login's om zo een selectie te maken van de verschillende gewenste interactiviteiten.

Z

Als het voor iedereen geldt (dat blijkt niet uit je vraag) dan ga je toch ongeacht persoon naar dat script en gebruikt de accountnaam om te zoeken of in een relatie???

René

• 0
Was mijn vraag niet hoor :)

Mvg

Z

Ook bij klanten, zeker zij die regelmatig zelf in FM pielen, vraag ik door naar de achterliggende wens. In 90% van de gevallen blijkt er dan een eenvoudigere oplossing die sneller is te realiseren, degelijker, flexibeler is en uiteindelijk goedkoper. The art of programming.

Vandaar.

Mvg,

René

• 0

Rgaros: het was Rob die in eerste instantie hier op Clarify.net de vraag over inlogscripts stelde, niet Zorro.

Rob zwijgt overigens sindsdien in alle talen, dus mogelijk hebben we hier een hit-and-run-vraagsteller. Dan kun je sowieso meer informatie over de achterliggende wens wel vergeten. :)

En dan zullen we er ook nooit achterkomen of het Rob wel of niet gelukt is (daar gaan de efficiency-cijfers weer!).

• 0

Nu, dan dram ik er maar verder op door :twisted: .

Scripts koppelen aan bepaalde users of login marcheert vlot.

Stel: bepaalde layout met 50-tal velden (=ingeef, calc, ed.).

Via een script en calculatie wordt eerst gekeken naar de usernaam en daarvan uit wordt een bepaald script uitgevoerd. Tot zover alles goed.

En nu het probleem :

Indien een bepaalde user in een record van deze layout bepaalde gegevens ingegeven heeft, zou hij en alleen deze user de gegevens mogen kunnen wijzigen.

Dus indien dezelfde user dan hoeft er niets te gebeuren maar indien er een andere user ingelogd heeft, zou eigenlijk de 'allow entry' van het veld moeten uitstaan of iets dergelijks.

Hoe kan ik dit verwezelijken (zonder plug-ins en met FM 5.03)?

• 0

Vergeten te vermelden.

Het gaat over een 5-tal users die alhoewel ze op de database met een apart paswoord inloggen dezelfde toegangen en rechten hebben.

Dus toegang tot dezelfde layout (bv. rapporten) en het recht hebben om voor iedere klant in deze layout een rapport voor deze klant te maken.

Daar ze echter een persoonlijke nota en eigenlijk een soort handtekening achterlaten in hun record zou het voor een andere ingelogde user mogelijk moeten zijn om dit rapport in te zien maar niet te wijzigen.

Dus enkel door degene die het rapport aangemaakt heeft om eventueel iets te wijzigen.

Zodanig dat het aangemaakte rapport onder de verantwoordelijkheid blijft van deze die het aangemaakt heeft

• 0

Dan wil je wellicht nog een keer de handleiding van FileMaker nalezen, want wat je noemt kan met standaardfunctionaliteit van FileMaker bereikt worden.

In de on-line-help van FileMaker is meer informatie te vinden op:

Contents > Protecting databases with accounts and privilege sets > Creating and managing privilege sets > Editing record access privileges

De stappen die je in FileMaker onderneemt zijn:

Define Accounts & Privileges > Edit Privileges Set > Custom Record Privileges > Edit = limited to: "als eigenaar-van-record dezelfde als ingelogde persoon is"

• 0
Dan wil je wellicht nog een keer de handleiding van FileMaker nalezen, want wat je noemt kan met standaardfunctionaliteit van FileMaker bereikt worden.

Yep, met FM 7. Waarom de vragensteller 'Hoe kan ik dit verwezelijken (zonder plug-ins en met FM 5.03)?' schrijft, snap ik ook niet. :-)

René

• 0

Oh, dat laatste was even aan mijn aandacht ontsnapt.

Justaguy: je zit hier in het forum genaamd "FileMaker 7"!

Trouwens wel grappig: wat ik hier beschrijf - officieel genaamd "Record Level Access" oftewel RLA - is standaard functionaliteit vanaf FileMaker Pro versie 5.5 ... :D

Maar ook in vroegere versie kan je RLA inbouwen. Je moet dan wel volledig de navigatie van record-naar-record overnemen, alle menu-opdrachten uitschakelen en het statuspaneel (aan de linkerkant) absoluut verbergen en locken.

Dan verschillende layouts met verschillende toegangsmogelijkheden tot de velden (wel editten, niet editten), eventueel in combinatie met verschillende groepen.

En dan veel plezier bij het maken van de navigatie-scripts!

• 0

sorry voor mijn afwezigheid maar ik ben tijdelijk ziek geweest dus heb ik er niets meer aangedaan.

de preciese bedoeling is om er een helpdesk van te maken op het internet waar klanten in kunnen loggen maar alleen hun eigen calls kunnen bekijken. daarom is het ook noodzakelijk dat er meteen bij het inloggen een script geactiveerd wordt dat filterd op de gebruikersnaam zodat de andere gegevens prive blijven.

het enige waar ik op vast loop is het schrijven van een script omdat ik hier helemaal nog geen kennis van heb.

het moet een IF script worden waarbij aan iedere gebruiker een script gekoppeld wordt. Het filterscript heb ik na lang klussen gebouwd maar het loginscript waar gebruikers aan scripts gekoppeld worden krijg ik niet voor elkaar dus alle hulp daarbij is welkom :)